اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر خارجه طالبان: زمان تشکیل دولت فراگیر در افغانستان مشخص نیست

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان با بیان اینکه رفتار دیپلماتیک کشورهای جهان با حکومت سرپرست در افغانستان احترام‌آمیز است، تاکید کرد که نمی‌تواند زمان نشکیل دولت فراگیر در این کشور را پیش‌بینی کند.

وزیر خارجه طالبان: زمان تشکیل دولت فراگیر در افغانستان مشخص نیست

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سرپرست وزارت خارجه طالبان در گفت‌وگو با یک رسانه ترکیه‌ای گفت، که رفتار دیپلماتیک کشورهای جهان با آنها عادی و احترام آمیز است.

متقی در مصاحبه با «آناتولی» افزود: «با وجود آنکه هنوز حکومت سرپرست افغانستان را به رسمیت نشناخته‌اند و در این زمینه ملاحظاتی وجود دارد اما عملا رفتار و روابط دیپلماتیک کشورها با ما به‌صورت یک حکومت رسمی و به رسمیت شناخته شده است.»

وی در ادامه با اشاره به مسدودی ذخایر ارزی افغانستان توسط آمریکا تاکید کرد که هیچکس حق تصرف دارایی‌های مردم افغانستان را ندارد.

متقی همچنین خاطرنشان کرد که این پول‌ها نه حق ریس جمهور آمریکا و نه افراد دیگر است. این ذخایر ارزی متعلق به مردم افغانستان است و به‌صورت غیر قانونی از سوی آمریکا مسدود شده است.

وی در پاسخ به اینکه حکومت فراگیر چه زمانی تشکیل خواهد شد، گفت که نمی‌تواند در در این زمینه پیش‌گویی کند.

متقی افزود که اصلاحات در حکومت طالبان صورت گرفته و موجب تکامل تدریجی آن شده است.

وزیر خارجه طالبان همچنین درباره‌ شناسایی دولت طالبان نیز گفت که این گروه در گام اول با کشورهای همسایه، منطقه، جهان عرب و اسلامی تماس‌های خوبی برقرار کرده است.

متقی در ادامه درباره‌ حقوق زنان نیز افزود که دانشگاه‌ها به‌روی دختران باز شده و امیدوار هستیم که در آینده‌ نزدیک باقی مشکلات نیز حل شوند.

وزیر خارجه طالبان با ابراز امیدواری نسبت به دستاوردهای آینده گفت: «سیاست طالبان اقتصاد محور است، ما می‌خواهیم با جهان تعامل داشته باشیم و آمریکا نیز باید شرایط مردم افغانستان را درک کرده و دست از فشارهای خود علیه آنها بردارد.»

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به توافق ترکیه و قطر برای امنیت و مدیریت فرودگاه کابل، افزود که حکومت سرپرست افغانستان آمادگی دارد تا در قسمت آغاز پروژه تاپی نیز همکاری های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول