اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روس اتم: کارشناسان روسیه به اوکراینی‌ها در چرنوبیل و زاپوریژژیا کمک می‌کنند

شرکت دولتی انرژی هسته‌ای روسیه اعلام کرد که کارشناسان این کشوربه متخصصان اوکراینی درنیروگاه‌های «چرنوبیل» و«زاپوریژیا» کمک‌های فنی ارائه می‌دهند.

روس اتم: کارشناسان روسیه به اوکراینی‌ها در چرنوبیل و زاپوریژژیا کمک می‌کنند

 به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، روس اتم، شرکت دولتی انرژی هسته‌ای روسیه عصر شنبه  به وقت تهران اعلام کرد که کارشناسان این کشور به متخصصان اوکراینی درنیروگاه‌های «چرنوبیل» و «زاپوریژژیا» کمک‌های فنی ارائه می‌دهند.

در توییتی که روس اتم منتشر کرده، آمده است: «مدیریت و بهره برداری از چرنوبیل و زاپوریژیا توسط پرسنل عملیاتی اوکراین انجام می‌شود.گروهی متشکل از چندین کارشناس روس به آنها کمک‌های مشاورتی می‌دهند.»

«میخائیل اولیانوف» رئیس تیم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین در توییتی در این زمینه نوشت: «طرف روس در مورد مسائل مربوط به ایمنی و امنیت نیروگاه‌های هسته ای چرنوبیل و زاپوریژیا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارتباط نزدیک دارد.»

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در روزهای گذشته گفت‌وگو با طرف روسی برای تضمین امنیت تأسیسات اتمی اوکراین را سازنده توصیف کرد.

گروسی گفت:‌ «ما درباره تأسیسات اتمی و دیگر تأسیسات در اوکراین صحبت کردیم. ما به‌دنبال راهی برای تضمین امنیت هستیم. در این زمینه مشکلی وجود ندارد و ملاقات‌ها سازنده بودند.»

مدیرکل آژانس متذکر شد، درباره نشست سه‌جانبه میان این نهاد وابسته به سازمان ملل و طرف‌های روس و اوکراینی تصمیمی اتخاذ نشده است اما بحث در این‌باره ادامه خواهد داشت.

گروسی  در پیامی توییتری از میزبانی ترکیه بابت بحث درباره وضعیت نیروگاه‌های اتمی اوکراین قدردانی کرده و از دیدار با معاون وزیر امور خارجه ترکیه خبر داد.

وی ر اعلام کرده بود که انتقال داده از راه دور از سیستم‌های نظارت پادمانی نصب شده در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل از بین رفته است.

گروسی گفت، آژانس در حال بررسی وضعیت سیستم‌های نظارت پادمانی در سایر نقاط اوکراین است و به زودی اطلاعات بیشتری را ارائه خواهد کرد.

پیش‌تر «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور و گروسی درباره تضمین محافظت فیزیکی و عملکرد تأسیسات اتمی اوکراین صحبت کردند.

علاوه بر این، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس نیز تأکید کرد به متخصصان دستور داده تأمین برق لازم برای نیروگاه هسته‌ای «چرنوبیل» واقع در اوکراین و در نزدیکی مرزهای بلاروس را تضمین کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول