اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

شهید حسین خرازی از ما درباره شهدا چه می‌خواهد؟+صوت

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در میان رزمندگان لشکر 14 امام حسین (ع) به نقش تربیتی شهدا اشاره می‌کند و بر توجه به تربیت و رشد و تکامل شهدا تأکید دارد.

شهید حسین خرازی از ما درباره شهدا چه می‌خواهد؟+صوت

به گزارش خبرگزاری فارس، روز بیست و دوم اسفند، روز «بزرگداشت شهدا» و سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی ایران، است. این روز نمادی برای یادآوری از جان خود گذشتی و ایثار است.

احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی، زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان، تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهیدان، جدیت در امور فرهنگی خانواده‌های شاهد، خوداتکایی و قانونمند کردن ارائه خدمات به آنان و بسیج امکانات نظام به‌منظور پراکندن عطر ملکوتی شهادت در جامعه، محور فعالیت‌های بنیاد شهید است. البته سابقه اولیه این نهاد به دوران آغاز قیام امام (ره) به سال ۱۳۴۲ بازمی‌گردد. بعد از قیام خونین پانزده خرداد ۱۳۴۲ گروهی از روحانیون انقلابی و مبارز و افراد نیکوکار به دستور امام (ره) مأموریت یافتند تا به خانواده‌های شهدا رسیدگی کنند.

به تکیه شهدا سر بزنیم

به مناسبت روز شهید سخنانی از سردار رشید اسلام شهید حسین خرازی می‌آید که این شهید این سخنان را در جمع در میان رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در هشتم تیر ماه سال ۱۳۶۵ ایراد کرده است:

 

 

و شهدایمان هم که شهید شدند، این‌ها جزو لشکرهای غیبی خدا، جزو امدادهای غیبی خدا، سپاهی که به «جُنُودًا لَمْ تَرَوْهَا» ما نمی‌بینیم در عملیات‌ها و یکهو می‌بینیم ما در یک عملیاتی موفق شدیم می‌آیند به ما کمک می‌دهند. و به شهدا هم در تکیه شهدا، در تکیه‌هایی که در شهرستان‌ها هست برویم سر بزنیم و از آن‌ها کسب استقامت بکنیم، کسب تربیت بکنیم که شهدا یکی از جنبه‌های شهادتشان که ما می‌توانیم درس بگیریم، درس تربیت و رشد و تکامل هست برای افراد. یک فردی در یک شهری شهید می‌شود، در شهادتش برویم به بررسی بنشینیم، این فرد کی بوده؟ پدرش کی بود؟ مادرش کی بود؟ خودش کی بود و چرا شهید شد؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول