اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

بازدید رحمتی از مستند مسابقه «حاج قاسم»/ سربازان «حاج قاسم» مشق آمادگی می‌کنند

سرپرست معاونت امور استان‌های رسانه ملی گفت: تولید مسابقه‌ای به نام نامی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، حاکی از توجه مدیران تصمیم‌گیر و هنرمندان دخیل در پروژه به مقولاتی است که برای جامعه امروز ما دارای اهمیت و جایگاه هستند.

بازدید رحمتی از مستند مسابقه «حاج قاسم»/ سربازان «حاج قاسم» مشق آمادگی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد مهدی رحمتی سرپرست معاونت امور استان‌های رسانه ملی با حضور در جزیره فارور از پشت صحنه و روند تولید این مسابقه بازدید کرد.

وی در رأس هیاتی متشکل از ابوذر زارع رئیس مرکز صیانت و حفاظت و دکتر حسین قرائی مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی و با همراهی دکتر علیرمضانی مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان در محل تصویربرداری حاضر شد و با تهیه‌کننده و کارگردان و سایر عوامل تولید «سرباز حاج قاسم» به گفت‌وگو نشست.

وی بعد از بازدید از روند تولید این مستند مسابقه به ضرورت تولید برنامه‌هایی با محوریت علاقمندی و سلایق قشر نوجوان و جوان اشاره و خاطرنشان کرد: تولید مسابقه‌های تلویزیونی که موضوعاتی غیر از اطلاعات عمومی را ملاک و معیار ارزیابی و داوری قرار می‌دهند، از چند سال قبل در صداوسیما آغاز شده و این جریان باید در شبکه‌های استانی هم توسعه یابد، زیرا سبک‌های برنامه‌سازی به روز آوری شده‌اند و مخاطبان هم چنین برنامه‌هایی را بیشتر می‌پسندند ضمن اینکه تجربه هم نشان داده تولید مستند مسابقه‌هایی که عملیات‌های نظامی را شبیه‌سازی می‌کنند، با اقبال مواجه می‌شوند چون هیجان، تعلیق و کشش لازم در آنها وجود دارد.

رحمتی همچنین به سوژه‌یابی صحیح برای تولید این دست مسابقات پرداخت و گفت: تولید مسابقه‌ای به نام نامی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، حاکی از توجه مدیران تصمیم‌گیر و هنرمندان دخیل در پروژه به مقولاتی است که برای جامعه امروز ما دارای اهمیت و جایگاه هستند. 

وی افزود: مستند مسابقه سرباز حاج قاسم می‌تواند با تکیه بر این اسم بزرگ و همچنین توجه به ویژگی‌ها و خصلت‌های فرمانده بزرگ‌مان حاج قاسم عزیز، روح جوانمردی و مقاومت را در بین مخاطبان که بیشتر آنها جوان هستند تقویت و به شناخت بهتر او در بُعد نظامی، فرماندهی و عملیاتی هم کمک کند.

سرپرست معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما به راهبردهای جدید این معاونت و تولید انواع محتواهای رسانه‌ای در گونه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی اشاره و عنوان کرد: جریان مستندسازی از چند سال گذشته در شبکه‌های استانی به راه افتاده و در این دوره هم تلاش کرده‌ایم با تقویت این روند و افزایش کمی و کیفی آثار، دستاوردهای بیشتر و بهتری داشته باشیم که ثمره آن، کسب عناوین برتر و رتبه‌های نخست جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی توسط آثار مستند تولیدی مراکز است؛ هم اکنون ده‌ها مجموعه فاخر تلویزیونی در گونه های مختلف توسط مراکز در دست تولید هستند که از شبکه‌های سراسری و استانی پخش خواهند شد ضمن اینکه اقبال عمومی در سطح ملی به تولیداتی از این دست، به عنوان یکی از نقاط قوت معاونت امور استان‌ها، پشتوانه‌ای غنی برای تداوم این روند خواهد بود.

بنابراین گزارش، یکی از شبکه‌های استانی برای تولید یک رئالیتی‌شو با حال و هوای نظامی، وارد میدان شده و قرار است به زودی شاهد پخش مستند مسابقه «سرباز حاج قاسم» باشیم که توسط صدا و سیمای مرکز کرمان تولید می‌شود.

این مسابقه در ۲۶ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای در حال ساخت است و شرکت‌کنندگان آن هم بعد از فراخوان و انجام مصاحبه و سنجش آمادگی بدنی از بین ۱۵۰ نفر داوطلب از گردان‌های مختلف بسیج استان کرمان انتخاب شده‌اند.

فاز اول مسابقه در ۹ آیتم و در استان کرمان تولید شده و ۱۶ آیتم نهایی مسابقه از جمله زندگی در شرایط سخت، تاخت به ساحل، عملیات آبی و خاکی، سرعت تسخیر و انهدام مواضع دشمن، تیراندازی از قایق به ساحل و مسابقه ناوبری، در جزیره فارور خلیج فارس فیلمبرداری می‌شود.

تمام این مراحل توسط مربیان و کارشناسان نظامی نیروی دریایی سپاه مورد داوری قرار می‌گیرد چرا که از مهمات واقعی و امکانات موجود در بین نیروهای نظامی برای انجام مراحل مختلف مسابقه بهره گرفته شده است. تجهیزات متنوع نظامی در مراحل مختلف مستند مسابقه سرباز حاج قاسم مورد استفاده قرار گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به قایق‌های واکنش سریع ویژه نیروی دریایی سپاه، اسحله و مهمات جنگی مثل آر پی جی، گرینوف، یوزی اشنایدر، تیربارهای سبک و سنگین و ماده منفجره TNT اشاره کرد.

گروه سازنده مسابقه شامل ۱۵ نفر از عوامل فنی است که با ۱۰ دوربین و وسائل مختلف حرکتی از جمله تجهیزات تصویربرداری در ارتفاع، زیر آب و شرایط سخت، در حال ضبط مراحل مختلف این رئالیتی‌شو هستند که تاکنون حدود ۸۵ درصد از آن تصویبرداری شده است.

مستند مسابقه «سرباز حاج قاسم» با با بخش های مختلف نظامی توسط صداوسیمای مرکز کرمان در حال تولید است و به زودی به آنتن می‌رسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول