اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

جهان اسلام جغرافیا نمی‎شناسد/ ساخت ستون‌های صحن حضرت زهرا(س) افتخاری برای محلات

امام جمعه محلات گفت: جهان اسلام جغرافیا نمی‎شناسد، اگر برای یک مسلمان مشکلی پیش‌آید بقیه مسلمین وظیفه دارند به او کمک کنند.

جهان اسلام جغرافیا نمی‎شناسد/ ساخت ستون‌های صحن حضرت زهرا(س) افتخاری برای محلات

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آئین تکریم دست‌اندرکاران ساخت ستون‌های صحن مطهر حضرت زهرا سلام الله علیها و ستون‌های ایوان‌های غربی و شرقی حرم امامین عسکریین(ع) در شرکت سنگستان شهر‌ستان محلات برگزار شد.

این مراسم با حضور امام جمعه شهرستان محلات، امام جمعه نیم ور، فرماندار، فرمانده سپاه، مسئولین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی و شهرستان محلات، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره و کارگران کارخانه، روحانیون و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در کارخانه سنگستان محلات برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی امام جمعه محلات نیز در این آئین گفت: جهان اسلام جغرافیا نمی‎شناسد، همان‌طور که اگر برای یک مسلمان مشکلی پیش‌آید بقیه مسلمین وظیفه دارند به او کمک کنند، در بحث معنوی هم همین‌طور است؛ اگر قرار است در جایی گنبد و بارگاهی برای یکی از معصومین سلام الله علیهم بازسازی شود، هر مسلمانی از هر نقطه از جهان وظیفه اعتقادی خود می‌داند در حد توان کمک کند و اگر توفیق پیدا کرد در بازسازی مشارکت نماید.

جانشین ستاد عتبات عالیات استان مرکزی نیز بیان داشت: ایفای نقش ویژه در پروژه عظیم صحن مطهر حضرت زهرا افتخار بزرگی برای ملت ایران بویژه، استان مرکزی و شهرستان محلات و نشانگر تلفیق تعهد و اخلاص و دانش و مهرت و تخصص است.

صفریان ادامه داد: یقینا هر مکانی که در آن فعالیت‌های مربوط به توسعه اعتاب مقدسه انجام می‌شود، متبرک به نام اهل بیت است و باعث برکت در امور جاری خواهد بود.

وی اضافه کرد: مردم ولایتمدار استان سابقه درخشانی در پروژه های قبلی ایفا کردند و در سال جاری نیز با همه سختی های شرایط کرونا، مشارکت مردم و اهداء نذورات وضعیت خوبی داشته و امیدواریم هم شرکت سنگستان و هم سایر شرکت‌ها در این مسیر مبارک، همچنان فعال باشند.

آذرنوش مدیرعامل شرکت سنگستان گفت: ما هرچه داریم از نعمت ائمه اطهار علیهم السلام است و کارخانه سنگستان محلات در جهت  توسعه اعتاب مقدس از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد و شبانه‌روز مجموعه خادمان کارخانه در جهت آبادانی اعتاب مقدسه خدمت خواهند کرد.

نجفی مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان محلات نیز گزارش جامعی از فعالیت های صورت گرفته در فرایند اجرای پروژه ارائه کرد.

در پایان  این مراسم معنوی از ۶۰ نفر از عوامل و دست اندرکاران ساخت ستون‌های صحن مطهر حضرت زهرا(س) و ایوان های شرقی و غربی حرم امامین عسکریین با اهدا هدیه معنوی و لوح تقدیر ستاد عتبات استان، تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول