اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

پاداش خدا برای سرباز فراری/ رهبر انقلاب درباره شهید برونسی چه گفتند؟

شهید برونسی در جوانی پای اعتقاداتش ایستاد و زیر بار حرف زور سرهنگ طاغوت نرفت؛ تا اینکه در میانسالی خداوند پاداش این اخلاصش را در عملیات بدر به او عطا کرد.

پاداش خدا برای سرباز فراری/ رهبر انقلاب درباره شهید برونسی چه گفتند؟

خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت: تنها چند ثانیه به زمان شهادتش باقی مانده بود که گفت: دیدار، دیدارِ یار و دیدارِ فراق است و بعد به دیدار محبوبش شتافت و ردای شهادت را بر تن کرد. او از همان ابتدای عملیات سرانجامش را می‌دانست و به همرزمانش گفته بود: اگر در عملیات بدر شهید نشدم، به مسلمانی من شک کنید. در شرق دجله، منطقه هورالعظیم در چهارراه خندق شهید می‌شوم. 


شهید عبدالحسین برونسی اولین نفر سمت راست

رهبر انقلاب درباره شهید برونسی چه گفت؟

رهبر انقلاب نظر جالبی درباره شهید عبدالحسین برونسی دارند: زمانی که این شهید عزیز وارد جنگ می‌شود، نه معلومات دانشگاهی دارد و نه عنوان و تیتر رسمی دارد، اما آن چنان در کار مدیریت جنگ پیشرفت می‌کند که به مقامات عالی می‌رسد و شخصیت برجسته‌ای می‌شود، شخصیت جامع‌الاطرافی که مثلاً فرمانده‌ تیپ می‌شود و بعد هم به شهادت می‌رسد. ایشان اگر چنانچه به شهادت نمی‌‌رسید، مقامات خیلی بالاتر ـ از لحاظ رتبه‌های ظاهری ـ را هم طی می‌‌کرد.


شهید عبدالحسین برونسی دومین نفر ایستاده از سمت چپ

خدمتکار همسر یک جناب سرهنگ طاغوتی نشد

این حس و حال عارف‌مسلکی عبدالحسین برونسی را شاید به خاطر دوری از گناه در دوران جوانی بشود پیدا کرد؛ چرا که در دوران سربازی از گناه جسته بود. ماجرا از این قرار بود که فرمانده پادگان «۰۴» بیرجند او را برای کار به منزلش برد و عبدالحسین چون بی‌حجابی همسر فرمانده پادگان را دید که با یک مینی‌ژوب همراه با آرایش غلیظ می‌خواست به او کارهایش را توضیح دهد، نتوانست وضع آنجا را تحمل کند،‌ چون به نظر خودش می‌شد، خدمتکار مخصوص آن خانم که همسر یک جناب سرهنگ طاغوتی و بی‌غیرت بود. بنابراین هنوز نیامده به پادگان برگشت. هر چند به خاطر سرپیچی از دستور مافوقش، ۲۰ روز تمام مجبور شد سرویس‌های بهداشتی پادگان را به تنهایی تمیز کند، اما او به خاطر اینکه پای اعتقاداتش ایستاده بود، خرسند بود.


فرماندهی که عارف مسلک بود

درباره شهید

شهید عبدالحسین برونسی در سال ۱۳۲۱، در روستای «گلبوی کدکن»، از توابع تربت حیدریه به دنیا آمد. از همان  کودکی روحیه مبارزه با طاغوت را داشت. در کلاس چهارم دبستان، به خاطر بیزاری از عمل معلمی طاغوتی و فضای نامناسب درس و تحصیل، مدرسه را رها کرد. هنگامی که در سال ۱۳۴۱، به خدمت زیر پرچم احضار شد، به جرم پایبندی به اعتقاداتش مورد اهانت و آزار افسران طاغوتی قرار گرفت.


تواضع شهید برونسی شهره عام و خاص بود

او در سال ۱۳۴۷ با خانواده‌ای روحانی وصلت کرد. بعد از مدتی شهر مقدس مشهد را برای سکونت انتخاب کرد. ۲ بار شغلش را به خاطر کسب روزی حلال عوض کرد تا در نهایت به کار بنایی روی آورد. همزمان مشغول تحصیل در حوزه عملیه شد. بارها از سوی ساواک دستگیر و شکنجه شد. با پیروزی انقلاب به عضویت گروه ضربت سپاه پاسداران درآمد و با شروع جنگ تحمیلی رهسپار جبهه شد.


شهید عبدالحسین برونسی دومین نفر از سمت چپ

شهیدی که ۲ بار به فاصله ۲۶ سال تشییع شد

به خاطر رشادت‌هایی که شهید برونسی از خود نشان دارد، به فرماندهی تیپ ۱۸ جواد الائمه (ع) منصوب شد. سرانجام این سردار رشید اسلام در ۲۳ اسفند ماه سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر به یاران شهیدش پیوست و سال‌ها پیکر مطهرش در منطقه ماند. البته به پاس خدمات این رزمنده جبهه حق مراسم تشییع نمادینی در ۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۴ در شهر مقدس مشهد برگزار شد تا اینکه پیکر مطهر این شهید در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ تفحص شد و بار دیگر مردم مشهد برای این شهید سرافراز شهرشان تشییع باشکوهی را ترتیب دادند.

انتهای پیام/139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول