اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

سعودی‌ها 81 مخالف سیاسی خود را گردن زدند/ خون‌خواهان نوید افکاری چرا #اعدام_نکنید نمی‌زنند؟

نوید افکاری که به جرم قتل محکوم به قصاص شد، توسط مقامات و رسانه‌های غربی و دولت‌های وابسته منطقه به سوژه یک کمپین فضای مجازی علیه نظام اسلامی تبدیل شد. اما اکنون مدعیان حقوق بشر در برابر اعدام 81 نفر در عربستان سعودی هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند.

سعودی‌ها 81 مخالف سیاسی خود را گردن زدند/ خون‌خواهان نوید افکاری چرا #اعدام_نکنید نمی‌زنند؟

فارس پلاس؛ روایت روز: نوید افکاری زمانی که به اتهام قتل دستگیر شد، مخالفان جمهوری اسلامی ایران یک کمپین راه‌اندازی کردند: #اعدام_نکنید!

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران تحت فشار رسانه‌ای دشمن دادگاه را برگزار و بر اساس اعترافات خود نوید افکاری وی را به قصاص محکوم کرد. یک سال بعد هم فیلم اعترافات نوید افکاری منتشر شد. افکاری در فیلم اعترافات خود می‌گوید: کسی را کشتم که نمشناختمش!

 

 

قبل‌تر هم یک فایل صوتی از نوید افکاری منتشر شده بود که او از دزدی‌هایش می‌گوید و اینکه برادرش هم در این ماجرا چه نقشی داشته است. این فایل صوتی را هم بشنوید:

 

 

فایل‌های صوتی دیگر و اعترافات کامل نوید افکاری هم به مرور منتشر شد. نوید افکاری طبق اعتراف خود که دزدی هم می‌کرد، حالا مرتکب قتل هم شده بود. نظام اسلامی هم او را محکوم به قصاص کرد.

خون‌خواهان نوید افکاری!

موج ضدانقلاب اما ادامه داشت. هشتگ اعدام نکنید را از اپوزیسیون‌های خارج‌نشین تا مقامات دولت‌های غربی بازنشر می‌کردند.

 

 

شبکه رسانه‌ای غربی-سعودی -صهیونیستی هم وارد ماجرا شد. بی‌بی‌سی، منوتو و اینترنشنال و ... هشتگ اعدام نکنید را به طور مداوم تکرار می‌کردند.

فقط کافی است تیتر این رسانه‌ها پس از اعدام نوید افکاری را ببینید: (اغلب این رسانه‌ها این خبر را به عنوان خبر تیتر یک خودشان انتخاب کردند)

 بی‌بی‌سی‌‌ فارسی با انتشار عکسی از نوید افکاری در کنار دریا، تیتر زد: «نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی اعدام شد». 

تیتر شبکه ایران اینترنشنال «علی‌رغم هشدار و درخواست‌ها نوید افکاری اعدام شد» بود.

رادیو فردا با انتشار عکس نوید افکاری در سالن کشتی تیتر زد: «نوید افکاری اعدام شد/ نوید افکاری قهرمان کشتی بود».

یورو نیوز نیز با انتشار تصویر عکس نوید افکاری در سالن کشتی تیتر زد: «نوید افکاری اعدام شد».

العربیه نیز همان عکس سالن کشتی را با تیتر «با وجود مخالفت‌ها نوید افکاری اعدام شد» منتشر کرد.

ایندیپندنت فارسی هم تیتر «نوید افکاری اعدام شد» را منتشر کرد.

VOA هم تیتر «با وجود اعتراضات گسترده بین‌المللی، جمهوری اسلامی نوید افکاری را اعدام کرد» را انتخاب کرد.

و . . .

اعدام ۸۱ نفر در عربستان سعودی و سکوت مدعیان

حالا چند سال از کمپین اعدام نکنید برای نوید افکاری گذشته است. خبر جدیدی منتشر می‌شود. عربستان سعودی ۸۱ نفر از مخالفان سیاسی خود را در یک روز اعدام می‌کند. ۴۱ نفر از شیعیان منطقه «قطیف» عربستان و  ۷ تبعه یمنی نیز در میان افرادی بودند که گردن زده شدند.

بررسی رسانه‌های غربی-سعودی-صهیونیستی نشان می‌دهد هیچ کمپینی در خصوص این اعدام‌ها شکل نگرفته است. در پیج‌های شخصی مقامات غربی هم هیچ واکنشی وجود ندارد. می‌توان گفت سکوت مطلق اتخاذ شده است.

نه رئیس جمهور آمریکا توییت و مصاحبه‌ای داشته نه وزیر خارجه این کشور واکنشی نشان داده است. مقامات کشورهای اروپایی هم با سکوت از کنار این ماجرا عبور کردند.

در این بین برخی رسانه‌ها که خواستند ژست بی‌طرفی بگیرند تنها به انتشار خبر این اعدام‌ها پرداختند و هیچ جهت‌دهی و خط رسانه‌ای را ضمیمه کار نمی‌کنند.

سایت خبری بی‌بی‌سی تنها یک خبر از این اعدام‌ها منتشر کرده و پیام بن سلمان را هم فورا ضمیمه آن می‌کند.

اینترنشنال سعودی هم که برای انتقال یک زندانی در ایران از زندان اوین به زندان کرج ۱۰ ها ساعت برنامه تولید می‌کند صرفا به انتشار بیانیه وزارت کشور عربستان و یک گفت‌وگوی چند دقیقه‌ای با یک به اصطلاح کارشناس حقوقی بسنده می‌کند. مهمان اسکایپی اینترنشنال هم تلاش می‌کند به جای پرداختن به خود اعدام‌های عربستان،‌ ذهن مخاطب را به اعدام‌ها در ایران متوجه کند و این اتفاق را مشابه اتفاقاتی که در ایران می افتد، تشبیه می‌کند.

کانال تلگرامی منوتو هم تنها به انتشار یک پست خبری اکتفا کرده و پس از آن هیچ مطلب دیگری در این خصوص منتشر نمی‌کند.

ژست حقوق بشری غربی‌ها هم دروغی بیش نیست. همه سیاست‌هایشان دوگانه است. آنجا که لازم باشد علیه یک کشور موضع بگیرند بهانه‌اش را هم جور می‌کنند و آنجا که لازم باشد لاپوشانی کنند، دیوار حاشا بلند است.

زمانی که جمهوری اسلامی ایران یک قاتل جانی را به حکم قرآن اعدام می‌کند از مقامات و حاکمان غرب گرفته تا پیاده نظام رسانه‌ای شان علیه اجرای حکم الهی موج‌سازی رسانه‌ای می‌کنند و کمپین راه می‌اندازند، اما زمانی که یک کشور دست‌نشانده خودشان مخالفان سیاسی‌اش را که هیچ جرمی مرتکب نشده‌اند و صرفا به دلیل اعتقادات فکری‌شان گردن می‌زند، سکوت می‌کنند و هیچ تحرکی ندارند.

انتهای پیام/109

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول