اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تل‌آویو از تبعیت خود از تحریم‌های ضد روسیه خبر داد

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با بیان این که در حال هماهنگی با نهادهای داخلی این رژیم برای تبعیت از تحریم‌ها علیه روسیه است، گفت که تل‌آویو به وسیله‌ای برای دور زدن این تحریم‌ها تبدیل نخواهد شد.

تل‌آویو از تبعیت خود از تحریم‌های ضد روسیه خبر داد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) در جریان سفر به اسلواکی در اظهاراتی که به گزارش خبرنگاران صهیونیست اولین اعلام عمومی تبعیت از تحریم‌های بین‌المللی علیه مسکو از سوی این رژیم است، گفت که تل‌آویو راهی برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده و سایر کشورهای غربی علیه روسیه نخواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی پس از دیدار با «ایوان کورکوک» وزیر امور خارجه اسلواکی گفت: وزارت امور خارجه (رژیم صهیونیستی) با شرکای خود از جمله بانک اسرائیل، وزارت دارایی، وزارت اقتصاد، سازمان فرودگاه‌ها، وزارت انرژی و دیگران در حال هماهنگی این موضوع است. 

لاپید که علاوه بر  وزیر خارجه، نخست‌وزیر گردشی کابینه رژیم صهیونیستی نیز هست، بعد از دیدار با وزیر خارجه رومانی در بخارست هم به موضع‌گیری علیه روسیه پرداخته بود.

او دیروز یکشنبه بعد از دیدار با «بوگدان اورسکو» وزیر خارجه رومانی در بخارست، در توییتی نوشت: من امروز با بوگدان اورسکو وزیر خارجه رومانی در بخارست دیدار کردم. اسرائیل نیز همانند رومانی، تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم می‌کند. این (حمله) هیچ توجیهی ندارد و ما از روسیه می‌خواهیم که شلیک و حملات را متوقف کند و مسائل را روی میز مذاکره حل کند.

لاپید ادامه داد: اسرائیل تا آنجایی که بتواند به یک راه حل مسالمت‌آمیز کمک خواهد کرد. ما در هماهنگی کامل با متحد خود ایالات متحده و شرکای اروپایی تلاش می‌کنیم تا هر چه سریعتر به این تراژدی خشونت‌آمیز پایان دهیم.

در روزهای گذشته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با دو طرف روس و اوکراینی در تماس بوده و طبق گزارش‌ها، روز شنبه مکالمه تلفنی بین نفتالی بنت و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین بیش از یک ساعت طول کشید و دو طرف طی این تماس، راه‌های پایان‌دادن به جنگ اوکراین و همچنین تلاش‌های تل‌آویو در این خصوص را بررسی کردند.

در همین خصوص شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد زلنسکی در این تماس تلفنی از بنت خواسته تا کمک کند مسکو برای آزادی مقامات ارشد اوکراینی قانع شود. این تماس‌های تلفنی ادامه‌دار بین نخست‌وزیر رژیم‌ صهیونیستی و رئیس‌جمهور اوکراین در حالی انجام می‌شود که پیش از این بنت در پنجم ماه جاری (مارس) با یک هواپیمای اختصاصی و به شکل مخفیانه به مسکو سفر کرده بود. شبکه عبری‌زبان «کان» درباره آن دیدار گفته بود که گفت‌وگوی بنت با ولادیمیر پوتین سه ساعت طول کشید و وی درباره حل بحران اوکراین با پوتین رایزنی کرد.

اقدامات رژیم صهیونیستی در حالی است که برخی منابع خبری نظیر «شبکه المیادین» پیش از این فاش کرده بودند که مسکو صراحتاً به تل‌آویو اعلام کرده نیازی به میانجی‌گری‌اش در بحران اوکراین نمی‌بیند و از نقش رژیم صهیونیستی در این خصوص ناراضی است.

از زمان آغاز عملیات روسیه در اوکراین، آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی متحدان آن‌ها مانند ژاپن، کره جنوبی، انگلیس، استرالیا و کانادا تحریم‌هایی را علیه سازمان‌ها، نهادها و مقامات روسیه اعمال کرده‌اند. دیروز هم کاخ الیزه از رایزنی تلفنی جداگانه رئیس‌جمهور فرانسه با روسای‌جمهور آمریکا و اوکراین خبر داد و اعلام کرد بایدن و ماکرون در این تماس تلفنی در زمینه اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه توافق کردند. 

انتهای پیام/ خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول