اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اذعان آمریکا به هدف قرار گرفتن هسته موساد در اربیل

یک روزنامه آمریکایی به نقل از یک مقام این کشور نوشت، خانه‌هایی که به نظر می‌رسد محل فعالیت هسته موساد بوده‌اند، در اربیل هدف قرار گرفتند.

اذعان آمریکا به هدف قرار گرفتن هسته موساد در اربیل

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لوئیس لاولاک» و «الکس هورتون» خبرنگارهای روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» گزارشی درباره حمله موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در اربیل تهیه کردند.

در این گزارش آمده است: «یک مقام آمریکایی با اشاره به مکالمه با همتای عراقی خود گفت، هدف‌ها شامل خانه‌هایی بودند که به‌نظر می‌رسید یک هسته موساد از آنجا عملیات انجام داده است».

این روزنامه آمریکایی با اشاره توضیحات «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پس از این اتفاق نوشت: «هیچ تأسیسات یا فرد متعلق به آمریکا آسیبی ندید. هیچ نشانه‌ای از اینکه حمله علیه ایالات متحده انجام شده باشد،‌ در دست نداریم».

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در مصاحبه با  شبکه خبری «سی‌بی اس» گفته است:  «ایران را به دلیل انجام این حمله محکوم می‌کنیم. ما هنوز در حال جمع آوری اطلاعات در مورد اینکه هدف دقیقا چه بوده است، هستیم. آنچه ما در این ساعت می‌دانیم، این است که هیچ تاسیسات ایالات متحده مورد اصابت قرار نگرفته و به هیچ فرد آمریکایی آسیبی نرسیده است».

از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب اپوزیسیون لیکود در فلسطین اشغالی در پیام ویدئویی، قدرت‌های جهان را به دلیل «ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران علی‌رغم آنکه جمهوری اسلامی ایران موشک‌هایی به سمت کنسولگری آمریکا در کردستان عراق شلیک کرده»، به باد انتقاد شدید گرفت.

کتائب حزب‌الله عراق نیز در بیانیه‌ای ضمن استقبال از این عملیات نوشت:‌ «عملیات هدف قرار دادن پایگاه پیشرفته رژیم صهیونیستی در اربیل توسط نیروهای ایرانی که در آن تعدادی از افسران اسرائیلی موساد کشته و زخمی شدند، عملیاتی است که خبر از  مرحله‌ای از درگیری از نوعی دیگر می‌دهد».

کتائب حزب‌الله عراق گفت که عملیات سپاه علیه دو مرکز پیشرفته موساد در اربیل، در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها در حمله پهپادی چند هفته پیش از داخل خاک عراق علیه ایران صورت گرفت.

انتهای پیام/م /115

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول