اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ارسال 18 تن گوشت گاو از پاکستان به ازبکستان

در راستای تسهیل تجارت و ترانزیت کالا، پاکستان نخستین محموله 18 تنی گوشت گاو را به ازبکستان ارسال کرد.

ارسال 18 تن گوشت گاو از پاکستان به ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، پاکستان نخستین محموله گوشت گاو را به ازبکستان ارسال کرد. این محموله 18 تنی گوشت به ارزش 40 هزار دلار هفته آینده وارد «تاشکند» می‌شود.  

برنامه ریزی شده در ماه مارس 50 کانتینر دیگر به ازبکستان ارسال شود. این محموله گوشت توسط شرکت‌های Shaheen Group و Pyramid Logistics ارسال شده است.

در مراسم ارسال این محموله «ملک شیرخان» رئیس شرکت Shaheen Group گفت: در ماه مارس به ازبکستان 50 کانتینر دیگر حامل گوشت (به طور کلی 900 تن) ارسال خواهد شد. در ماه‌های آینده صادرات گوشت افزایش خواهد یافت.

«نوید مروات» مدیر شرکت Pyramid Logistics بر ظرفیت بازار گوشت در ازبکستان برای پاکستان تاکید کرد.

دو کشور روز 4 مارس قراردادی را در مورد تسهیل تجارت و قرارداد تجارت ترانزیتی امضا کردند.

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان نیز در مورد پیشبرد خط ریلی ترانس افغان به توافق رسیدند.

پیشتر میرضیایف، قرارداد ازبکستان و پاکستان در مورد تجارت ترانزیتی را تصویب کرده است.

در ماه نوامبر سال 2021 میلادی نخستین محموله ترانزیتی از ازبکستان به پاکستان وارد شد. طرف پاکستانی این را به عنوان آغاز دوره جدید همکاری‌ها عنوان کرد.

چندی بعد، پاکستان تشریفات گمرکی را برای رانندگان کامیون‌های ازبکستان تسهیل کرد. کامیون‌ها می‌توانند بدون پرداخت ورودی وارد کشور شوند. این امر ترانزیت محموله‌های ورودی و خروجی را از طریق بنادر «گوادر»، «کراچی» و «قاسم» گسترش می‌دهد.

بر اساس گزارش کمیته آمار دولتی، پاکستان در ماه ژانویه با صادرات محصولاتی به ارزش 6 میلیون و 100 هزار دلار (با افزایش 7.5 برابری) در رتبه پنجم در میان صادرکنندگان مواد غذایی به ازبکستان قرار گرفت. صادرات سیب زمینی 23.5 برابر، تا 3.3 میلیون دلار، نارنگی 5.8 برابر، تا 2.69 میلیون دلار افزایش یافته است.

وضعیت گوشت در ازبکستان

«ایرکین گدایف» رئیس کمیته بودجه و اصلاحات اقتصادی مجلس سنا پاییز گذشته اعلام کرد که این کشور برای تامین نیازهای مردم به محصولات دامی، طبق استانداردهای پزشکی (42.8 کیلوگرم گوشت در سال برای هر نفر)، این کشور به 1.5 میلیون تن گوشت نیاز دارد. برنامه ریزی شده بود که در سال 2021 میلادی 1.4 میلیون تن به عبارتی 4 درصد بیشتر از سال 2020 میلادی گوشت تولید شود. این 93 درصد تقاضای مصرفی مردم است. این بدان معناست که ما باید بقیه گوشت را از خارج وارد کنیم.

ازبکستان طی 11 ماه سال 2021 میلادی 27.6 هزار تن گوشت وارد کرده است. از قزاقستان 4200 تن و از اوکراین 2600 تن گوشت وارد شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول