اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

زمین‌های کشاورزی آذربایجان‌شرقی بلعیده می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از ویلاسازی و ساختمان‌سازی در اراضی مستعد کشاورزی تاکید کرد.

زمین‌های کشاورزی آذربایجان‌شرقی بلعیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی امروز در جلسه شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد بیشتر مربوط به تغییر کاربری اراضی، نهاده‌‌های دامی، نحوه توزیع کود، کانال‌های آبیاری و  توزیع تراکتور بود که عمدتاً کشاورزان با این موارد درگیر هستند.

وی افزود: بنده از اعضای شورای استان انتظار دارم به عنوان رسانه عمل کنند و مسائل مطرح شده در این جلسه را  به گوش کشاورزان نیز برسانند.

فتحی  ادامه داد: هدف ما در بخش کشاورزی استان توجه به توسعه پایدار است، چرا که نمی‌شود همه خواسته‌های کشاورزان را عملی کرد، در مواقعی خواسته کشاورزان مغایر با اصول توسعه پایدار و پدافند غیرعامل است، بر همین اساس بعضی تصمیم‌گیری‌ها طبیعی است که برخلاف  نظرات و خواست کشاورزان باشد، از این‌رو همه ما باید حقوقمان را بدانیم و تکالیفمان را درست انجام دهیم.

وی تاکید کرد: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی مستعد کشت و جلوگیری از ویلاسازی و ساختمان‌سازی در این اراضی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، در این موضوع باید از فرهنگ‌های گذشته فاصله بگیریم و  واقعیت‌های جامعه را در نظر داشته باشیم، چراکه اگر دلمان به حال نسل‌های آینده می‌سوزد، باید به فکر امنیت غذایی آنها نیز باشیم.

فتحی گفت: استفاده از جاده بین مزارع فقط برای اراضی آبی است و برای دیم شامل نمی‌شود. در این ارتباط نیز می‌توانیم تفاهم‌نامه‌ای را با شورای استان منعقد کرده و همکاری در این زمینه داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی به رفع تداخلات اراضی در استان هم اشاره کرد و گفت: از ۲۰۱۱ زمین ۱۲۴۰ قطعه دارای تداخل شناسایی شدند و هدف غایی این طرح نیز صدور سند است که به کشاورزان اقتدار می‌بخشد از اعضای شورا نیز انتظار داریم تا کشاورزان شهرستان خود  را برای استقبال از این طرح و تهیه سند ترغیب کنند.

 فتحی تصریح‌کرد: در خصوص توزیع کود ما به استفاده درست و اصولی تاکید داریم و کشاورزان باید در استفاده از کود توجه کنند که  ترکیب کودهای ازت، اوره، فسفات و ریزمغذی‌ها به کار ببرند تا عملکردشان افزایش یابد.

انتهای پیام/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول