اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

در همایش جوانان انقلابی یاسوج چه گذشت؟/ ازانتقاد جوانان نسبت به دخالت‌ نمایندگان تا پاسخ شورای نگهبان+فیلم

همایش جوانان انقلابی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که جوانان از مسئولان مطالبه‌گری کردند و دخالت در انتخاب مسئولان استانی توسط نمایندگان را به چالش کشیدند.

در همایش جوانان انقلابی یاسوج چه گذشت؟/ ازانتقاد جوانان نسبت به دخالت‌ نمایندگان تا پاسخ شورای نگهبان+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج همایش جوانان انقلابی و مطالبه‌گری به همت ستاد نماز جمعه شهر یاسوج در محل سینما انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این همایش که با حضور تعدادی از جوانان و برخی از مسئولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل ارشاد، رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان، اعضای ستاد نماز جمعه یاسوج و برخی فرماندهان نظامی نیز حضور داشتند مباحث مختلفی در زمینه جوانان مطرح شد.

به جوانان کهگیلویه و بویراحمد اعتماد کنید

***حجت الاسلام مردانی رئیس ستاد نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به بیانیه گام دوم و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به جوانان و به کارگیری آنها در مناصب و مدیریت‌ها اظهار کرد: هر کجا که به جوانان اعتماد کردیم در کارها و برنامه ها پیروز شدیم و به همت والای جوانان اکنون در دنیا سربلند و با عزت هستیم.

رئیس ستاد نماز جمعه مرکز استان ادامه داد: پیشرفت‌ها از جمله در موشکی، پزشکی، نانو و سایر علوم و تجهیزات را مدیون سرمایه‌گذاری روی جوانان هستیم که امیدواریم در استان نیز توجهی به جوانان شده و مناصب و مسئولیت‌ها را در چارچوب بیانیه گام دوم به جوانان بسپاریم.

مردانی با تاکید بر اینکه نباید از جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری غافل شویم خاطرنشان کرد: جوانان باید با روحیه مطالبه گری داشته باشند و با مطالبه گری جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد می توان نقاط ضعف را پشت سر گذاشت و روی ریل توسعه و پیشرفت حرکت کرد.

انتقاد جوانان از آشفتگی در چینش مدیران استان و دخالت گسترده نمایندگان

***در ادامه برخی جوانان حاضر در این نشست به موضوعات مختلف از جمله لزوم شایسته سالاری در استان و به کارگیری مدیران از قشر جوان تاکید کردند.

برخی از جوانان با حضور در جایگاه از وضعیت این روزهای استان به خصوص در عزل و نصب‌ها و دخالت نمایندگان مردم استان در امور اجرایی به شدت انتقاد کردند.

یکی از جوانان در این خصوص گفت: باید چنین رویه ای که در کهگیلویه و بویراحمد شدت بیشتری نسبت به سایر استان‌ها گرفته کنار گذاشته شود و مدیریت‌ها را بر اساس تخصص و تعهد به افراد واگذار کنند در حالی که چنین چینش مدیریت‌ها میان نمایندگان استان تقسیم شده است.

پاسخ شورای نگهبان به ابهامات

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای نگهبان، بر اساس قانون و بر اساس وظیفه نظارتی خود، دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بحث مسائل اجرایی و فشار آوردن به مسئولین اجرایی برای عزل و نصب مدیران را مردود می‌داند.

حجت‌الاسلام قدرت الله خرم‌روز، مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد با شنیدن این اظهارات پشت تریبون رفت و اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بگذارند تا انتخاب مدیران اجرایی بر اساس شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی بر اساس قانون انجام شود.

وی با اشاره به انتقادات جوانان از دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، نسبت به هر گونه اقدامی از سوی نمایندگان در این زمینه تذکر جدی داد و بیان کرد: بر اساس قانون، این اصل را وظیفه نظارتی خود می‌دانیم که از دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بحث مسائل اجرایی و فشار به مدیران برای عزل و نصب‌ها جلوگیری کنیم.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در مجلس شورای اسلامی کمیسیونی وجود دارد تا بر عملکرد نمایندگان در طول دوره‌ نمایندگی خود نظارت کند تا اگر خلاف قانون حرکتی انجام دادند، وارد تذکر، هشدار و توبیخ و با نمایندگان متخلف برخورد شود.

حجت‌الاسلام خرم‌روز ادامه داد: شما جوانان مخلص، پرانرژی، و پرتوان کسانی هستید که می‌خواهید آینده این انقلاب و این نظام را بسازید و همواره مورد عنایت مقام معظم رهبری هستید چرا که ایشان از شما انتظاراتی برای آینده کشور دارند.

وی با بیان اینکه قطعا نهاد شورای نگهبان به وظایف خود عمل خواهد کرد، گفت: طی انتخابات سال ۹۸، بیش از ۹۰ نماینده از احزاب مختلف که در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، رد صلاحیت شدند، که قطعا اگر فرصت بیشتری بود، بیش از این افرادی رد صلاحیت می‌شدند.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مقام معظم رهبری در خردادماه امسال به صراحت فرمودند که ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مسائل اجرایی کشور و دولت آسیبی جدی است‌، خاطر نشان کرد: در بحث عزل و نصب‌ها و فشار آوردن به مدیران ارشد اجرایی استان، گلایه‌مندی‌هایی وجود دارد که ضمن منتقل کردن آنها، قطعا مورد توجه نیز قرار خواهند گرفت.

وی افزود: بحث پیشنهاد و مشورت در جای خود قرار دارد، اما اینکه مدیری را تحت فشار قرار دهند و نمایندگان به مسائل اجرایی دولت ورود پیدا کنند، خلاف نظر مقام معظم رهبری و یک آسیب جدی است.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دفاتر و هئیت‌های نظارت در آینده یکی از مباحثی که مورد توجه قرار خواهند داد همین بحث فشار آوردن به مسئولین دولت در بحث عزل و نصب‌هاست.

اظهارات خرم‌روز را اینجا ببینید

حجت‌الاسلام خرم‌روز با بیان اینکه تداخل در وظایف دیگران هم بر خلاف قانون و هم بر خلاف نظر مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: شورای نگهبان، بر اساس قانون و بر اساس وظیفه نظارتی خود، دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بحث مسائل اجرایی و فشار آوردن به مسئولین اجرایی برای عزل و نصب مدیران را مردود می‌داند.

توصیه مسئول شورای نگهبان به نمایندگان

وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اجازه دهید تا انتخاب مدیران طی روند قانونی و طبق شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی انتخاب شود و مباحث تقسیم مسئولیت‌ها بر اساس مسائل قومی، قبیله‌ای، از نظر عقل، شرع، انصاف و قانون مردود است و مسلما در زمان خود به اینگونه مسائل نیز رسیدگی دقیق خواهیم کرد.

انقلاب با جوانان به پیروزی رسید و با جوانان به عزت و عظمت در دنیا دست یافته‌ایم

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش با اشاره به نقش جوانان در بیش از چهار دهه اخیر اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی به همت جوانان به پیروزی رسید جوانانی که همراه با امام از خرداد ۴۲ تا انقلاب ۵۷ هیچگاه دست از مجاهدت نکشیدند و بسیاری از آنها در این راه جان خود را از دست دادند و به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد بعد از انقلاب نیز جوانان پای کار آمدند و در هشت سال دفاع مقدس به همت جوانانی مثل باکری، همت، زین الدین، باقری و فرماندهی این جوانان در برابر دشمن تا بن دندان مسلح بعثی به پیروزی رسیدیم.

وی با بیان اینکه جوانان امروزی نیز مانند جوانان دوران نهضت و جوانان هشت سال دفاع مقدس با بصیرت و انقلابی در صحنه حضور دارند تصریح کرد: باید گوش به فرمان ولی فقیه زمان از جوانان به بهترین نحو استفاده کنیم و جایگاه‌های مختلف را به آنها بسپاریم.

در پایان به تعدادی از جوانان موفق استان به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.

به گزارش فارس در ادامه برخی جوانان حاضر در این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به بیان دغدغه‌های خود در استان پرداختند.

آن‌ها از فساد اداری که همواره یکی از مشکلات استان بوده گلایه داشتند و همچنین انتصابات قومی و طایفه‌ای را مذموم دانستند و از مسئولان خواستند تا در دولت انقلابی رویه‌های سابق کنار گذاشته شود.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول