اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

ورود 10 هزار نخبه ایثارگر به حوزه استارت‌آپ‌ها/ جشنواره بین‌المللی مقاومت سال 1401 برگزار می‌َشود

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر از ورود 10 هزار نخبه ایثارگری به حوزه استارت‌آپ‌ها خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ جشنواره بین‌المللی مقاومت با هدف انتقال تجربیات تشکل‌های‌ ایثارگری در سطح نخبگان برگزار می‌شود.

ورود 10 هزار نخبه ایثارگر به حوزه استارت‌آپ‌ها/ جشنواره بین‌المللی مقاومت سال 1401 برگزار می‌َشود

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، اولین رقابت علمی نخبگان ایثارگر و شاهد با عنوان نخستین جشنواره جایزه ملی شهید پیشرفت به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید و یادواره دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی شهید محسن فخری زاده صبح امروز (سه‌شنبه ۲۴ اسفندماه) با حضور صدیقه قاسمی و حامد فخری‌زاده همسر و فرزند شهید فخری‌زاده، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران، معصومه پاشایی بهرام نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از معاونان بنیاد شهید و نخبگان برگزار شد.

عادل مهری، مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در ابتدای این جشنواره با اشاره به جانفشانی شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس،‌ شهدای امنیت و شهدای مدافع حرم در حفظ و اعتلای انقلاب اسلامی بیان داشت: رهبر انقلاب هدف اصلی از روند حرکت علمی کشور را تبدیل ایران به مرجع علمی جهان اعلام کردند. با توجه به تأکیدات معظم‌له مبنی بر تلاش حداکثری برای استحکام هر چه بیش‌تر ساخت درونی نظام، توجه شایسته به جایگاه استعدادهای برتر جامعه ایثارگری و شکوفایی آنان از یکی از سیاست‌های مهم نظام است.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران با اهتمام در شناسایی، جذب،‌ حمایت و هدایت این استعدادها بر آن است تا علاوه بر حمایت مادی و معنوی، با بهره‌مندی از خدمات بنیاد ملی نخبگان و امکانات دانشگاه‌ها و مجامع علمی و پژوهشی کشور، زمینه لازم برای ارتقا سطح علمی و فرهنگی نخبگان شاهد را در راستای مرجعیت علمی کشور در جهان فراهم آورد.

 ورود ۱۰ هزار نخبه ایثارگر به استارت‌آپ

مهری اظهار داشت: با توجه به برنامه پنج‌ ساله ششم توسعه اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی کشور در بند «ث» ماده ۶۴ مبنی بر موظف شدن بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور شناساندن و تکریم مفاخر و مشاهیر ایران و حمایت از نخبگان علمی، فرهنگی و هنری کشور، مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بر آن شد در راستای پشتیبانی و حمایت از ۱۳۰ تشکل جامعه ایثارگری و بیش از ۱۰ هزار نفر از نخبگان جامعه ایثارگر در سال‌های آینده رویدادهای استارت‌آپی (فناوری‌های نوین فعال) را برگزار کند.

وی ادامه داد: به همین منظور در سال ۱۴۰۱ جشنواره بین‌المللی مقاومت در سطح کشورهای حوزه مقاومت با هدف انتقال تجربیات و فعال‌سازی تشکل‌های‌ ایثارگری در حوزه مقاومت در سطح نخبگان برگزار می‌شود. همچنین تأسیس مرکز نوآوری در سطح ستاد و استان‌ها و تفاهم‌نامه منعقد میان مرکز دانش پژوهان با مجموعه‌های علمی،‌ مراکز دانشگاهی و پارک‌های علمی و فناوری در دستور کار است.

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در پایان خاطرنشان کرد: از واحدهای اقتصادی بنیاد انتظار می‌رود در حمایت و بکارگیری این نخبگان با دستور و حمایت رئیس بنیاد ما را همراهی کنند و بر اساس آیین‌نامه اجرایی ماده ۶۹ قانون جامع ایثارگران حمایت دستگاه‌های دولتی، صداوسیما،‌ معاونت علمی ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان در رسیدن به اهداف اعلامی رهبر انقلاب یاور ما باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول