اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

لزوم تشکیل شرکت بیمه اتکایی غیردولتی

مدیرعامل بیمه اتکایی امین گفت: شرکت‌های بیمه اتکایی موجود می‌توانند با سرمایه پرداختی 300 میلیون دلاری صندوق تحریم یک شرکت بیمه اتکایی قوی و غیردولتی تشکیل دهند.

لزوم تشکیل شرکت بیمه اتکایی غیردولتی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزیر امور اقتصادی و دارایی چند روز پیش در مراسم معارفه رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرده بود لازم است دولت سهم خود از بیمه اتکایی را کاهش دهد و بخش خصوصی وارد این عرصه شود.

در این زمینه امروز مصطفی کیایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت‌های موجود بیمه اتکایی فعلا با سرمایه پایین کار می‌کنند اما لازم است این شرکت‌ها با یکدیگر همکاری کرده و با سرمایه پرداختی 300 میلیون دلاری صندوق تحریم اقدام به تشکیل یک شرکت بیمه اتکایی کنند که حداقل سهم بخش خصوصی از آن 51 درصد و سهم دولت 49 درصد باشد.

وی افزود: صندوق تحریم مربوط به 11 سال قبل است که سرمایه پرداختی آن در ابتدا 300 میلیون دلار بود و الان بیش از این رقم شده و در حال حاضر نیاز دارد یک شرکت قوی اتکایی غیردولتی تشکیل شود تا بتواند با شرکت‌های مشابه کشورهای دیگر رقابت کند.

به گفته کیایی، هیچ شرکت دولتی اتکایی از جمله شرکت بیمه ایران و بیمه مرکزی از محل عملیات بیمه‌گری اتکایی انجام شده سودی نصیب دولت نمی‌کند، در حالی که باید شرکت‌های اتکایی از محل سرمایه‌گذاری سودآوری داشته باشند.

به گفته وی، در دنیا سود شرکت‌های بیمه اتکایی به علاوه یا منهای 2 درصد است، اما سود واقعی و بدون تورم است.

وی همچنین گفت:‌ شرکت‌های بیمه اتکایی ایران با همکاری شرکت‌های بیمه اتکایی روسیه (INRC) و کشورهای CIS می‌توانند از فرصت ایجاد شده در واگذاری و قبولی عملیات بیمه اتکایی استفاده کنند.

کیایی تصریح کرد: در حال حاضر امکان ادغام شرکت‌های بیمه‌ای اتکایی موجود وجود ندارد، چون برخی شرکت‌ها دارای سابقه هستند و ریسک کمتری دارد، اما بعضی از شرکت‌ها تازه تأسیس بوده و ریسک زیادی دارند.

مدیرعامل بیمه اتکایی امین همچنین گفت: ما باید در زمینه بیمه اتکایی ارتباط بین‌المللی قوی داشته باشیم تا بتوانیم هم با شرکت‌های اتکایی خارجی همکاری کنیم و بتوانیم قبولی و واگذاری عملیات بیمه اتکایی خود را گسترش دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه پرتفوی گردش مالی صنعت بیمه ایران به سالانه 100 هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: اگر این رقم بر اساس دلار 25 هزار تومانی محاسبه شود، یعنی گردش مالی صنعت بیمه ایران 4 میلیون دلار است که رقم بالایی در دنیا نیست، در حالی که ضریب نفوذ بیمه در کشور ما نسبت به 10 سال قبل رشدی نداشته است.

این کارشناس صنعت بیمه گفت: در حال حاضر 35 شرکت بیمه‌ای داریم و نیاز به تأسیس شرکت‌های جدید نیست، بلکه شرکت‌های بیمه‌ای موجود باید از نظر سرمایه و تنوع خدمات تقویت شوند؛ همچنین شرکت بیمه‌ اتکایی موجود باید علاوه بر تقویت به خدمات بیشتری روی بیاورند.

به گفته کیایی، در حال حاضر تورم شرکت‌های بیمه را سرپا نگه داشته و اگر تورم از سرمایه شرکت‌ها خارج شود، اکثر شرکت‌های بیمه زیان‌ده می‌شوند و باید تنوع خدمات در شرکت‌های بیمه به مردم و شرکت‌ها ارائه شود.

وی افزود: تأسیس شرکت بیمه اتکایی با سرمایه کمتر از 200 میلیون دلار محلی از ارعاب ندارد و این شرکت بیمه‌ اتکایی باید با ترکیب حداقل 51 درصد خصوصی و 49 درصد دولتی فعالیت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول