اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

شکارچیان قدیمی لرستانی سلاح های خود را زمین گذاشتند/ اقدام محیط زیستی یک تیم فوتبال

در جریان قرار های محیط زیستی، جمعی از شکارچیان قدیمی لرستان در منطقه حفاظت شده اشترانکوه، با کنار گذاشتن سلاح های خود به جمع حامیان حیات وحش پیوستند.

شکارچیان قدیمی لرستانی سلاح های خود را زمین گذاشتند/ اقدام محیط زیستی یک تیم فوتبال

سمیرا عبدالرحیم خباز، خبرنگار فارس، گروه‌های داوطلبانه و مردمی در حوزه محیط زیست همواره در جهت بهبود وضعیت زیست محیطی کشور نقش مهمی دارند و با جلب مشارکت مردم در تامین اهداف مربوط به نگهداری و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی می‌کوشند. این گروه‌ها همچون گذشته با ایجاد نگرش‌های محیط زیست گرایانه در اقشار مختلف مردم، فعالیت و برنامه های خود را پیش می برند.

همچنین به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، برنامه‌‌های مختلف فرهنگی و آموزشی توسط این گروه‌ها برگزار شد و با کاشت انواع درخت در سراسر کشور به استقبال سالی سبز رفتند.

ما نیز همچون گذشته تلاش کردیم در قرار سبز هفتگی خود با انتشار و پوشش رسانه‌ای این فعالیت‌ها، حمایت خود را از گروه‌های مردمی و داوطلبانه اعلام کنیم. 

پویش بندرکیاشهر عاری از زباله بندر کیاشهر

جمعی از فعالان زیست محیطی بندر کیاشهر در استان گیلان با همکاری شرکت پسماند پردازگر بوجاق، طی برنامه‌ای چند روزه با مدیران فروشگاه‌‌های زنجیره‌ ای این شهر مذاکره کردند تا با اهداء هدایایی به مشتریان، آنها را در جهت پیوستن به پویش «بندر کیاشهر عاری از زباله» و مشارکت در کاهش مصرف پلاستیک تشویق کنند.

رهاسازی دو بهله پرنده وحشی در کرمان

با تلاش و همکاری گروه های مردمی و ماموران حفاظت محیط زیست استان کرمان، یک بهله عقاب و یک بهله سارگپه که از ناحیه بال دچار آسیب دیدگی شده بودند، پس از درمان و در روز جهانی حیات وحش به آغوش طبیعت بازگشتند.

پیوستن شکارچیان اشترانکوه به پویش نه به شکار

جمعی از شکارچیان قدیمی در منطقه حفاظت شده اشترانکوه، با کنار گذاشتن سلاح های خود به جمع حامیان حیات وحش پیوستند و از همه شکارچیان دعوت کردند با پیوستن به پویش نه به شکار سهمی در حفظ ذخایر ژنتیکی این سرزمین داشته باشند.

پویش درختکاری در روستای ابوالوردی در شهر پاسارگاد

اهالی روستای ابوالوردی به همراه پرسنل برخی از ادارات شهرستان پاسارگاد استان فارس، به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در گلزار شهدا و نقاط دیگری از این روستا، اقدام به کاشت نهال درختان افرا و زبان گنجشک کردند.

کاشت دو هزار اصله نهال بومی در بستک

با تلاش و همکاری گروه های فعال محیط زیستی استان هرمزگان و به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، ویژه برنامه کاشت دو هزار اصله نهال بومی در سطح شهرستان بستک آغاز شد.

رهاسازی پرندگان شکاری وحشی در ارتفاعات تبریز

با همکاری فعالین محیط زیستی، 4بهله عقاب طلایی، ۲ بهله عقاب صحرایی و ۲ بهله دلیجه که در مراکز نگهداری حیات وحش تبریز تیمار شده بودند، همزمان با روز جهانی حیات وحش در ارتفاعات تفرجگاه عینالی رهاسازی شدند.

اجرای برنامه درختکاری به مناسبت هفته درختکاری در رامشیر

با تلاش و همکاری اعضای انجمن دوستداران طبیعت رامهرمز، دانش آموزان دبستان شهید حسین فاطمی روستای عودتقی شهرستان رامشیر در استان خوزستان، هفته منابع طبیعی و روز درختکاری را با کاشت نهال در محیط این مدرسه گرامی داشته و با نوشتن آرزوهای زیبای محیط زیستی به استقبال سالی سبز رفتند.

پاکسازی مبادی ورودی گیلان از زباله

به همت جمعی از دوستداران طبیعت رودبار و با همکاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست، حریم جاده و مبادی ورودی استان گیلان و شهرستان رودبار، در آستانه سال نو از زباله پاکسازی شد.

 رهاسازی پنج قطعه کبک در پارک بابا امان بجنورد

پنج قطعه کبک که از شکارچیان متخلف کشف شده بودند، با همکاری همیاران محیط زیست خراسان شمالی و پس از چند ماه تیمار، به مناسبت روز جهانی حیات وحش در پارک بابا امان شهرستان بجنورد رهاسازی شدند.

آموزش کودکان علاقمند به محیط زیست در حاشیه تالاب ارژن

گروه های محیط زیستی استان فارس با هدف افزایش آگاهی زیست محیطی و اهمیت حفاظت از تالاب ارژن و تنوع زیستی آن، همزمان با روز جهانی حیات وحش، برنامه ای آموزشی را در کنار تالاب بین المللی ارژن برای کودکان برگزار کردند.

توزیع صدها نهال مثمر در روستاهای دشت ذهاب

با تلاش جمعی از انجمن های محیط زیستی و تعاونی های روستایی و به مناسبت روز درختکاری، توزیع صدها نهال مثمر مرکبات در روستاهای دشت ذهاب کرمانشاه آغاز شد.

پاکسازی حاشیه آزادراه سیاهکل به سنگر از زباله

با توجه به نزدیک شدن عید نوروز و مسافرپذیر بودن شهرستان سیاهکل، محور آزاد راه سیاهکل-سنگر، به همت جمعی از فعالان زیست محیطی، پرسنل اداره محیط زیست و برخی از مسئولین این شهر در استان گیلان پاکسازی شد.

اقدام زیبای دوچرخه سواران بشرویه در روز درختکاری

همزمان با روز درختکاری، هیئت دوچرخه سواری شهرستان بشرویه با شعار « هر ایرانی یک درخت، یک دوچرخه » و با به همراه داشتن یک اصله نهال، مسیر گلزار شهدا تا مرکز کاشت گل و گیاه اداره منابع طبیعی این شهرستان در استان خراسان جنوبی را رکاب زدند. این دوچرخه سواران در ادامه برنامه محیط زیستی خود، در آن مرکز نیز اقدام به کاشت نهال کردند.

کاشت ۹۰ اصله نهال حرا در شهر بندرعباس

به همت انجمن های فعال زیست محیطی بندرعباس و با حضور تعدادی از مدیران استانی و شهری، ۹۰ اصله نهال در مجاورت ضلع غربی تالاب دلتای رود شور و شیرین در این شهر از استان هرمزگان کاشته شد.

آموزش مسائل زیست محیطی به کودکان  سیستان و بلوچستان

با هدف تنویر افکار عمومی و رفتار شناسی گونه گاندو، نحوه مواجهه با حیات وحش و نزدیک نشدن به زیستگاه گاندو ها، برنامه ای آموزشی برای کودکان روستاهای میزبان گاندو و تعدادی از روستاهای نزدیک منطقه حفاظت شده باهوکلات استان سیستان و بلوچستان، برگزار شد.

اقدام محیط زیستی تیم فوتبال مس کرمان

بازیکنان و اعضای باشگاه فوتبال مس کرمان، همزمان با هفته درختکاری و به منظور ترویج فرهنگ محیط زیستی، با شعار پویش ملی ایران سبز اقدام به کاشت چند اصله نهال غیرمثمر کردند.

رها سازی یک قلاده گربه جنگلی در داراب

در پی گزارش مردمی مبنی بر مشاهده گونه‌ای از گربه سانان، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان داراب به منطقه اعزام و یک قلاده گربه جنگلی را که در مرغداری یکی از اهالی محبوس شده بود، زنده گیری کردند. این گربه جنگلی پس از اطمینان کامل از وضعیت سلامتی، در طبیعت رها سازی شد.

کاشت درخت در حاشیه جوی چشمه آب تزنگ سروستان

به همت انجمن عاشقان طبیعت سروستان استان فارس و همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، برنامه کاشت درخت در حاشیه جوی چشمه آب تزنگ شهرستان سروستان برگزار شد.

پاکسازی مراتع اطراف محل دفن زباله شهرستان نطنز

محدوده مراتع و اطراف محل دفن زباله نطنز استان اصفهان، در آستانه سال نو و در اجرای طرح استقبال از بهار طبیعت، با همکاری گروه های محیط زیستی و شهرداری این شهر، از پسماند های سبک پاکسازی شد.

اهدای زمین به انجمن همت آبادی های بردسکن

در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، یک خیر نیک اندیش، با هدف گسترش فعالیت های اردویی، آموزشی و مطالعاتی مرتبط با حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی، قطعه زمین بزرگی را در داخل جنگل روستای هدک استان خراسان رضوی، به انجمن همت آبادی های بردسکن اهدا کرد.

برگزاری کارگاه هنری با موضوع درخت در سرعین

با تلاش و پیگیری فعالین محیط زیستی، به مناسبت روز درختکاری، کارآگاهی با موضوع شعر خوانی و نقاشی در شهرستان سرعین استان اردبیل برای فرزندان خانواده‌ های تحت پوشش بهزیستی برگزار گردیده و در پایان این کارگاه نیز دو اصله نهال در محوطه اداره‌ی بهزیستی کاشته شد.

کاشت بیش از پانصد اصله نهال در منطقه حفاظت شده سیاهرود شهر رودبار

به مناسبت روز درختکاری و طی دو برنامه بیش از ۵۰۰ اصله نهال از انواع درختان بومی هیرکانی در محدوده ای از منطقه حفاظت شده سیاهرود شهرستان رودبار استان گیلان که به تازگی رفع تصرف شده بود کاشته شد.

برگزاری مراسم روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی در کردکوی

به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، مراسمی توسط اعضای تشکل جهان نما و با حضور اقشار مختلف مردم در شهرستان کردکوی استان گلستان برگزار شد. احداث جاده سلامت و کاشت نهال چنار در حاشیه مسیر بلوار دانشگاه، از جمله برنامه های اجرایی در این مراسم بود.

آموزش مسائل محیط‌ زیستی در مدارس چهارمحال و بختیاری

با تلاش و پیگیری فعالین محیط زیستی، کارشناسان آموزش حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری، به بهانه روز درختکاری، برنامه هایی آموزشی را با هدف افزایش سطح آگاهی محیط‌ زیستی و تشویق دانش‌ آموزان به کاشت نهال و حفاظت از طبیعت، در مدارس سطح این استان برگزار کردند.

کاشت ۵۴ نهال زیتون به یاد ۵۴ شهید مشکانی در نی‌ریز

به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، ۵۴ نهال زیتون به یاد ۵۴ شهید والامقام شهر مشکان به همت انجمن زیست بوم مشکان و اهالی این شهر در نی ریز کاشته شد.

هشتصد نهال سبز هدیه سمن های شوشتری

با همکاری گروه های محیط زیستی و ادارات مربوطه، برای اولین بار در شهرستان شوشتر استان خوزستان با هدف بهتر شدن کیفیت نظارت، نگهداری و حفظ سلامت نهال ها، اهدا و توزیع ۸۰۰ نهال به منظور کاشت در منزل شهروندان به صورت سامانه ای و ثبت نامی انجام می شود.

نشست فعالان زیست محیطی با مدیر کل اداره محیط زیست لرستان

سازمان های مردم نهاد محیط زیستی شهرستان خرم آباد در نشستی با حضور رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان، مسائل و چالش های زیست محیطی شهرستان را بررسی کردند. سمن ها و فعالان زیست محیطی می توانند به عنوان سفیران فرهنگی در ارتقا سطح فرهنگ زیست محیطی جامعه و تغییر نگرش ها به منظور حفاظت از آن موثر باشند.


غرس و اهدای ۵۰۰ نهال در چالوس

گروه همیاران طبیعت مازندران و بازنشستگان منابع طبیعی و محیط زیست با همکاری مدارس طبیعت، در روز درختکاری ۳۰۰ نهال ممرز و زبان گنجشک را در پارک فین چالوس غرس کردند. همچنین فعالان محیط زیستی در این شهر با توزیع ۲۰۰ نهال کاج سیاه بین همیاران طبیعت، به استقبال سال جدید رفتند.

برگزاری نشست سمن ها ی محیطی زیستی در خراسان جنوبی

در نشست سمن های زیست محیطی خراسان جنوبی عنوان شد با توجه به مشکلات زیست محیطی همچون پسماند، گردو غبار، شکار غیرمجاز، تخریب و دیگر معظلات، ضرورت همکاری و همراهی عموم مردم علاوه بر مسئولان و دست اندرکاران این حوزه مورد نیاز است.

آغاز نهضت درختکاری در کهگیلویه و بویراحمد

همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، جمعی از دوستداران محیط زیستی و مدیران شهری و استانی کهگیلویه و بویراحمد با حضور در ارتفاعات شمالی منطقه حفاظت شده دشتک دیل گچساران، در بخش اعظمی از جنگل های این منطقه که در سال گذشته دچار حریق شده بود اقدام به کاشت نهال کردند.

برگزاری کارگاه آموزشی حفاظت از سمندر لرستانی در پلدختر

به همت دوستداران طبیعت پلدختر کارگاهی آموزشی با موضوع حفاظت از زیستگاه های سمندر لرستانی، برای دانش آموزان و جوامع محلی در این شهرستان برگزار شد. هدف از اجرای این کارگاه توجه بیشتر جوامع محلی به محیط زیست پیرامون و همچنین کمک به حفظ زیستگاه و گونه های جانوری بخصوص سمندر لرستانی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول