اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

مقر موساد در اربیل، محل جذب عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای ایران بود

رئیس اتحادیه «علماء المسلمین» در استان دیالی عراق خبر داد که مقر موساد در اربیل محل جذب عناصر تروریستی بود که فرماندهان الحشد الشعبی و دانشمندان هسته‌ای ایران را هدف قرار می‌دادند.

مقر موساد در اربیل، محل جذب عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای ایران بود

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جبار المعموری» رئیس اتحادیه «علماء المسلمین» (علمای مسلمانان) در استان دیالی عراق تأکید کرد که هر روز حقایق مهم و خطرناکی درباره مقر موساد در اربیل فاش می‌شود.

المعموری به پایگاه خبری المعلومه گفت که از این مقر برای جذب جوخه ترور علیه فرماندهان سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق و دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌شده است.

وی تأکید کرد که وجود مقرهای موساد در اربیل و سایر مناطق عراق، عامل نگرانی کل مردم این کشور است؛ زیرا این مقرها، عراق را وارد گردابهای مهیب خواهد کرد و وجود آن، هدفی جز ایجاد هرج‌ومرج در این کشور ندارد.

این مسئول عراقی در پایان خاطر نشان کرد، باید برای افکار عمومی درباره مقرهای موساد در اربیل روشنگری صورت گیرد و تحقیقات فوری در این زمینه آغاز شود؛ زیرا قانون اساسی عراق، مخالف هر گونه حضور صهیونیستی در خاک این کشور است.

المعموری روز گذشته تصریح کرد: بمباران مقر موساد در اربیل، درها را به روی درگیری و خطری فراگیر در بدنه عراق گشود که بسیاری تلاش کردند تا آن را در کانون توجه قرار دهند، هرچند که امنیت ملی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و آن را در پیچ و خم درگیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فرو می‌برد».

المعموری افزود: «ما اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد مقرهای مخفی موساد تنها در اربیل نیست بلکه در پنج استان دیگر نیز وجود دارد و کار آن‌ بر پنج هدف اصلی متمرکز شده است که برجسته‌ترین آن‌ها،فتنه‌انگیزی، ایجاد منازعات قومی و فرقه ای، نفرت‌پراکنی، ترور، فساد اخلاقی مردم، اشاعه مواد مخدر در سطح وسیع و هرزگی در بین جوانان است».

وی تصریح کرد: «مردم عراق تلاش مقامات اربیل در انکار وجود مقر‌های موساد را باور نمی‌کنند، زیرا آن‌ها متوجه شده‌اند که چنین مقرهایی سال‌هاست وجود دارد و فروش نفت به اسرائیل بهترین گواه بر آن است».

منابع رسانه‌ای عراق، بامداد روز یکشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در شهر «اربیل» واقع در منطقه کردستان عراق خبر دادند و کانال خبری «صابرین‌نیوز» به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که «دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفتند».

وزارت داخله منطقه کردستان نیز اعلام کرد که ۱۲ موشک که ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در اربیل را هدف قرار داد، از بیرون مرزها و شرق عراق شلیک شد و به مناطق غیرنظامی نزدیک به دفتر شبکه «کردستان ۲۴» و اطراف آن اصابت کرد. 

ظهر روز یکشنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای، با اشاره به هدف قرار دادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها توسط موشک‌های نقطه‌زن تاکید کرد: «تکرار هرگونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول