اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری جشن نوروز و نمایشگاه هنر و فرهنگ ایرانی در «آکتائو» قزاقستان + تصاویر

جشن نوروز و نمایشگاه هنر و فرهنگ ایرانی توسط سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در «آکتائو» قزاقستان و با همکاری دانشگاه دولتی صنعتی و مهندسی کاسپین «یسه نوف» برپا شد.

برگزاری جشن نوروز و نمایشگاه هنر و فرهنگ ایرانی در «آکتائو» قزاقستان + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، جشن نوروز توسط سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در «آکتائو» قزاقستان و با همکاری دانشگاه دولتی صنعتی و مهندسی کاسپین به نام «یسه نوف» برپا شد.

در جشن نوروز امسال که با افتتاح نمایشگاه هنر و فرهنگ ایرانی همراه شد، تعداد زیادی از مسئولان استان «مانگیستائو»، دیپلمات‌های مقیم، جامعه ایرانیان، استادان و دانشجویان حضور یافتند.

«حبیب الله ملکوتی فر» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران ضمن افتتاح این نمایشگاه و جشن نوروز، به بیان نکاتی در مورد تاریخ و جایگاه نوروز برای ایرانیان و ملت‌های منطقه پرداخت و همچنین آثار ارائه شده در این نمایشگاه را تشریح کرد.

«بیریک احمدوف» رئیس دانشگاه دولتی صنعتی و مهندسی کاسپین به نام «یسه نوف» نیز طی سخنانی از برگزاری جشن نوروز و نمایشگاه هنر و فرهنگ ایرانی تمجید کرد.

وی گفت: این نمایشگاه مرا به تعجب وا داشت، گمان نداشتم که چنین کار زیبایی در این حجم بزرگ برگزار گردد. همیشه از ایران شنیده بودیم و اکنون نمایندگی ایران در آکتائو این فرصت را برایمان فراهم کرد تا بتوانیم با بخشی از این کشور زیبا آشنا شویم.

بر اساس توضیحات سرکنسول ایران در آکتائو، بخش عمده‌ای از این نمایشگاه که با همکاری و تلاش حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران بوده تابلوهایی از آثار خوشنویسی، عکس و نگارگری هنرمندان خطه بهار نارنج است که برای نخستین بار در قزاقستان در این سطح به نمایش درآمد و مورد توجه بسیار بالای بازدیدکنندگان قرار گرفت.

بخش دیگر این نمایشگاه معرفی آثاری از صنایع دستی ایران از جمله فرش، گلیم، تابلوهای منبت و معرق و شیشه کاری و دیگر هنرهای دستی است که به شدت مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.

بخش معرفی آداب و رسوم جشن نوروز، از جمله سفره هفت سین و چایخانه نیز با ازدحام طرفداران عکاسی و عکس‌های یادگاری مواجه شد.

گفتنی است این نمایشگاه به مدت 4 روز در محل دانشگاه یسه نوف قزاقستان برقرار بوده و بازدید از آن برای عموم آزاد است. 

همچنین بناست در آخرین روز نمایشگاه برنامه دیگری در این محل از سوی دانشگاه یسه نوف با همکاری سرکنسولگری ایران و مشارکت کنسولگری های ازبکستان، آذربایجان و ترکمنستان برگزار شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول