اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فارس من| سردبیران فارس پیام‌رسان ایرانی خوب را معرفی می‌کنند

سردبیران سوژه‌های فارس من با تجربه خوشایندی که از استفاده از پیام‌رسان‌های ایرانی داشته اند، تصمیم گرفته‌اند که این پیام‌رسان‌ها را آن طور که شناخته‌اند به دیگر کاربران معرفی کنند. َآنها می‌گویند: برای داشتن پیام‌رسان‌ داخلی کارآمد بالاخره باید استفاده از آنها را از یک جایی شروع کرد.

فارس من| سردبیران فارس پیام‌رسان ایرانی خوب را معرفی می‌کنند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، سردبیران چند سوژه سامانه فارس من که تجربه خوشایندی از استفاده از پیام رسان های داخلی داشته اند، تصمیم گرفته اند که این پیام رسان را آن طور که شناخته اند به کاربران دیگر معرفی کنند.

آنها معتقدند: برای داشتن پیام رسان های داخلی بالاخره باید استفاده از آنها را از یک جایی شروع کرد و این پیام رسان ها هم قابلیت های خوبی دارند که مردم از آنها مطلع نیستند.

هر یک از این افراد به دلایلی در پیام رسان های بومی حضور دارند و تجربه شخصی خود را به عنوان فردی که مدت زمان نسبتا طولانی با این پلتفرم ها سر و کار داشته است مطرح می کنند.

توصیه کاربری که با فروش محتوا در پیام رسان بله کسب درآمد می کند

یکی از سوژه هایی که در این باره در سامانه فارس من ثبت شده قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد پیام رسان بله از نگاه یک کاربر فعال است که سردبیر آن، پیام رسان بله را به مردم معرفی کرده است.

موسی پور سردبیر این سوژه درباره هدفش از ثبت سوژه به خبرنگار فارس، می گوید:‌ پیام رسان بله، یک پیام رسانی است که با استفاده از تلاش و خلاقیت توسعه دهندگان ایرانی طراحی شده و کاربر وقتی وارد پیام رسان بله می شود، متوجه می شود که این پیام رسان شبیه به هیچ برنامه ای نیست و کاملاً خلاقانه و کاربر پسند طراحی شده است.

وی گفت: اما با این حال صدا و سیما و رسانه ها در معرفی این پیام رسان خوب کم کاری می کنند. این پیام رسان قابلیت های بسیار زیادی را دارد و من به عنوان یکی از کاربران فعال بله، اقدام به معرفی فهرستی از قابلیت های منحصر‌به‌فرد و پر طرفدار پیام رسان بله خواهم کرد.

موسی پور اضافه کرد: برخی از امکاناتی که این پیام‌رسان دارد در نمونه خارجی هم نیست و از این رو تصمیم گرفتم که این پیام رسان را آن طور که شناختم به کاربران دیگر هم معرفی کنم. زیرا بالاخره برای حرکت در مسیر پیام رسان های داخلی باید کار را از یک جایی شروع کنیم.

سردبیر این سوژه در پاسخ به این سوال که به دلیل چه استفاده ای از پیام رسان بله با این پتلفرم مشغول به کار است؟ گفت: خودم در پیام رسان بله کسب و کار دارم و در آن تولید محتوا می کنم. قابلیتی برای فروش محتوا در این پیام رسان وجود دارد که در پیام رسان خارجی این قابلیت را سراغ ندارم و هم اکنون هم با فروش محتوای ویژه در این پیام رسان به راحتی کسب درآمد می کنم.

وی توضیح داد: محتوایی که تولید می کنم در زمینه آموزش مثل ساخت دستیار هوشمند صوتی است.

این کاربر ۲۰ ساله از استان کرمان یادآور شد: معرفی این پیام رسان برای من هم خوب است زیرا وقتی پیام رسان ایرانی بله بین مردم معروف تر شود کسب و کار من هم رونق می‌گیرد.

سردبیر سوژه فارس من که در رشته نرم افزار تحصیل کرده است، برخی از قابلیت های پیام رسان بله را این طور توصیف کرد: تقریباً تمام امکانات سایر پیام رسان ها را دارد؛ علاوه بر اینکه امکان پسند میزان رضایت کاربران از مطالب کانال ها را هم دارد.

وی گفت: امکان کارت به کارت و درخواست پول و ارسال پول، از دیگر قابلیت های خوب این پیام رسان است که خیلی آسان و راحت می توانید در محیطی امن پول کارت به کارت کنید.

وی پاکت هدیه را دیگر امکان این پلتفرم معرفی کرد که با این امکان می شود در گفت وگو، گروه و کانال به کاربران هدیه داد. این امکان در اعیاد و مناسبت های شاد به عنوان عیدی استفاده فراوانی دارد و لازم به ذکر است که برخی کاربران نیز به عنوان شیرینی دادن به دیگران از پاکت هدیه استفاده می کنند. البته برخی کاربران از این قابلیت برای کسب و کار خود نیز استفاده می کنند، یعنی از این طریق یک تراکنش درون برنامه ای در سریع ترین زمان ممکن انتقال پول انجام می دهند.

وی اضافه کرد: با امکان محتوای ویژه، فروش محتوا از طرف مدیر کانال و خرید محتوا از طرف عضو کانال فراهم است و البته در بروزرسانی جدید امکان فروش محتوا در گروه هم فراهم شده است که احتمالاً به زودی این امکان در گفت وگوها هم فراهم می شود.
موسی پور گفت: با امکان چراغ برخط، وجود یک چراغ سبز رنگ در کنار نمایه کاربرانی که برخط هستند، فعال بودن آنها را می توانیم ببینیم و در گروه ها تعداد افراد حاضر قابل مشاهده است.

وی گفت: شعبه مجازی بانک ملی، با امکاناتی چون بانک من و باجه در بله می تواند کارهای بانکی از افتتاح حساب گرفته تا سوال بانکی را ارائه دهد.

وی گفت: با امکان واریز پول به کیف پول، می توان کیف پول بله را شارژ کرد و با آن در داخل برنامه تراکنش انجام داد.
وی افزود: با امکان برداشت از کیف پول و واریز به کارت بانک ملی، می توان مبلغی که در کیف پول بله داریم را در کارت بانکی بریزیم، این امکان برای کسب و کار ها کاربرد زیادی دارد و می توانند درآمد حاصل از پرداخت های درون برنامه ای مثل فروش محتوای ویژه را در کارت بانک ملی خود بریزند.

موسی پور، خرید شارژ، خرید بسته اینترنت و  پرداخت قبض را از دیگر امکانات این پیان رسان ایرانی معرفی کرد.
وی گفت: دریافت تراکنش های بانک ملی و دسته بندی تراکنش ها در بله، این امکان را فراهم می کند که پیامک های تراکنش بانک ملی را در بله برای کاربر ارسال کنیم و می توانند دخل و خرج خود را با امکان مدیریت مالی محاسبه و دسته بندی کنیم. این امکان یک نوع قابلیت حساب داری هم محسوب می شود و هم در نسخه اندروید بله و هم در نسخه وب بله قابل استفاده است.


4 سال پیش اقداماتی برای توسعه و ترویج پیامرسان‌های بومی انجام شد و از آن زمان تجربه ناموفقی از پیامرسان بومی در ذهن‌ها باقی مانده که نیازمند تغییر است

در ایتا کسب و کار به راه انداخته ایم

کاربر دیگری سوژه ای با عنوان لزوم حمایت از ایتا به عنوان یک پیام‌رسان داخلی را ثبت کرده است.

مهدی عابدی سردبیر این سوژه درباره دلایل ثبت مطالبه خود در سامانه فارس من به خبرنگار فارس، گفت: پس از فیلتر شدن تلگرام، برخی از مردم به پیام رسان داخلی مثل ایتا آمدند. پیام رسان ایتا نسبت به سایر پیام رسان های داخلی پیام رسان ساده‌تری است و کار با آن برای مردم راحت تر است. 

وی می گوید:  اما با گذشت چندین سال همچنان این پیام رسان در بین مردم ناشناخته است. من این پیام رسان را به دیگران توصیه کردم و همیشه آن را معرفی می کنم. 

سردبیر این سوژه ادامه داد: تمام کسب و کارم در پیام رسان ایتا است و در این پیام رسان کسب و کار فرهنگی و اقتصادی داریم. در یک کسب و کار فرهنگی زیر مجموعه های متعددی داریم که در رابطه با مهدویت فعالیت می‌کنیم. همچنین یک کسب و کار فروش محصولات فانتزی و لوازم التحریر هم داریم.

عابدی گفت: در پیام رسان های دیگر هم حضور داشتنم اما کار با آن ها سخت تر بود و آن ها را کنار گذاشتم. برای مثال تلگرام فیلتر بود و همیشه باید از فیلترشکن استفاده می‌کردیم که این کار را برای کسب و کار سخت می‌کرد.

وی با انتقاد از اینکه در ظاهر گفته می شود که از پیام رسان های داخلی حمایت شده است و قصد دارند که مردم را به حضور در این پیام رسان ها تشویق کنند گفت: اما در عمل هیچ حمایتی هم از کسب و کار‌های داخل این پیام رسان نمی‌ شود. کسانی که در این پیام رسان ها کسب و کاری به راه انداخته اند و باید به تنهایی در این مسیر جلو روند.

سردبیر این سوژه گفت برخی از پیام رسان ها از تبلیغات بیشتری بهره مند هستند و تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا صدا و سیما دارند اما تبلیغات حمایتی از ایتا کم است.


از روزی که پروژه پیام‌رسان بومی کلید زده شد تاکنون پیامرسان‌های زیادی آمده‌اند و رفته‌اند

پیام‌رسان ایرانی می‌خواهیم

خانم رضایی، یکی دیگر از سردبیران سامانه فارس من هم که سوژه مشابهی را با عنوان «ضرورت ارتقای پیام‌رسان ایتا» ثبت کرده، تلاش کرده که به توسعه و پیشرفت پیام رسان مطلوب و موردنظر خود کمک کند.

 سردبیر این سوژه، مدت ها است از این پیام رسان استفاده می کند و می‌گوید پیرو تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توسعه پلتفرم های بومی و تقویت فضای مجازی بومی، علاقمند به استفاده از پلتفرم های بومی است.

وی می گوید: اغلب افرادی که تمایل بیشتری به استفاده از پیام رسان های داخلی نشان می دهند از قشر مذهبی هستند و این روزها هم شاهد تمایل بیشتر به پیام رسان های داخلی و رشد آنها هستیم. به ویژه پیام رسان ایتا که رشد بهتری نسبت به دیگر پیام رسان ها داشته و حضور مردم در آن پررنگ تر است. از این رو اگر این پیام رسان ها و همین قابلیت هایی که دارند به مردم معرفی شوند و از سوی دیگر پیام‌رسان‌ها هم در صدد بهبود تجربه کاربری و امکانات خود برآیند، شاهد شانس دوباره آنها بین مردم خواهیم بود.

از پیام رسان‌های داخلی حمایت کنید

همچنین یکی دیگر از سردبیران سامانه فارس من حمایت از پیام رسان‌های داخلی را خواستار شده است. 

سردبیر این سوژه می گوید: با روی کار آمدن دولت انقلابی انتظار می‌ رود که منویات مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از تولیدات داخلی در زمینه فناوری اطلاعات هم محقق شود. 

او معتقد است: یکی از دلایل بی رغبتی مردم نسبت به پیام رسان های داخلی، معرفی نشدن واقعی آنها بین مردم است؛ در یک دوره ای پیام رسان های داخلی با امکانات محدود وارد شدند و مردم سابقه نه چندان خوشایندی از حضور در آنها داشتند؛ از آن زمان تاکنون این پیام‌رسان‌ها خود را نسبت به قبل بسیار ارتقا داده اند و باید این امکانات دوباره به مردم معرفی شود تا مردم پیام رسان های بومی را فقط با تجربه ناموفق سال های قبل به خاطر نیاورند.

وی گفت: از این رو وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در معرفی و تشویق مردم به استفاده از پیام رسان های داخلی ورود کند و در عین حال رسانه ملی هم باید در این زمینه مشارکت داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول