اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سازمان ملل: 23 میلیون تن در افغانستان در معرض ناامنی غذایی قرار دارند

یک مقام سازمان ملل متحد هشدار داد که 23 میلیون تن در افغانستان در معرض تهدیدات ناشی از ناامنی غذایی و سوءتغذیه غیرقابل وصف قرار دارند.

سازمان ملل: 23 میلیون تن در افغانستان در معرض ناامنی غذایی قرار دارند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «رامیز الکبروف»، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل برای افغانستان و معاون نماینده ویژه این نهاد، هشدار داد که بحران گرسنگی در ماه پیش‌رو در این کشور تا ۲۳ میلیون انسان را گرفتار خواهد کرد.

وی افزود خانواده‌های افغان برای بدست آوردن غذا اقدام به فروش وسایل شخصی وحتی اعضای بدنشان می‌کنند، و این بسیار ناامید کننده است.

الکبروف خاطرنشان کرد تا ۹۵ درصد مردم در افغانستان به غذای کافی دسترسی نداشته و این موضوع در خانواده‌هایی که زنان سرپرست هستند بیشتر است و این وضعیت بسیار تلخ‌ و شکننده و غیرقابل تصور است.

معاون دفتر هیأت سازمان ملل متحد در افغانستان تصریح کرد: اکثر نوزادن و کودکان در این کشور دچار سوء تغذیه بوده، تعدادی زیادی از این کودکان وزن عادی ندارند و برخی از آنها به دلیل ضعیف بیش از حد حتی توانایی راه رفتن را ندارند.

در همین حال او گفت که در کنار اینکه افغانستان با اثرات خشکسالی وحشتناک دست و پنجه‌ نرم می‌کند، تا هشتاد درصد جمعیت افغانستان با بدهی مواجه شده و همین طور او به افزایش نرخ مواد غذایی و غیرغذایی پرداخته است.

این مقام سازمان ملل متحد هشدار داد که چالش‌های عظیم در این کشور در راه است و از سازمان ملل متحد و اعضایش خواسته تا برای نجات مردم افغانستان اقدامات کمک‌های بشردوستانه فوری را در نظر بگیرد.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول