اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گزارش میدانی روسیه از بیست و یکمین روز درگیری‌های اوکراین+فیلم

وزارت دفاع روسیه گزارشی میدانی از بیست و یکمین روز از درگیری‌های اوکراین ارائه کرد.

گزارش میدانی روسیه از بیست و یکمین روز درگیری‌های اوکراین+فیلم

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بیست و یکمین روز از درگیری‌ها در اوکراین، نیروهای مسلح روسیه گزارشی از روند عملیات نظامی خود در این کشور اروپایی ارائه کردند و از ساقط شدن دو جنگنده «سوخو-25» اوکراین در منطقه «چرنیهف» خبر دادند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این خصوص گزار کرد، وزارت دفاع روسیه در خصوص روند تحولات در اوکراین اعلام کرد:‌«نیروهای جمهوری خلق لوهانسک» علی‌رغم محدودیت‌ها در شمال غربی، شمال شرقی و شرق «سورودونتسک» در حال نبرد هستند.

در این بیانیه در خصوص خساراتی که به ارتش اوکراین وارد آمده، اعلام شده است: «نیروهای مسلح روسیه دو جنگنده سوخو ۲۵ در منطقه چرنیهف و یک بالگرد میگ-۲۹ در منطقه «نوایابیکوفکا» و یک خودروی زرهی خبر دادند».

 

 

طبق آمار و ارقام اعلام شده وزارت دفاع روسیه، هواپیمای بدون سرنشین ارتش روسیه ۱۲۸ تأسیسات نظامی را در روز گذشته هدف قرار داده است و در این خصوص گفت: «نیروهای ما ۱۲۸ مکان از ارتش اوکراین را تخریب کردند که شامل هفت انبار مهمات و تسلیحات می‌شود».

وزارت دفاع روسیه در پایان افزود: «ما ۱۱۱ جنگنده اوکراینی، ۶۸ بالگرد و ۱۶۰ پهپاد ارتش اوکراین را از زمان آغاز عملیات نظامی منهدم کرده‌ایم».

 

 

از طرف دیگر مقام‌های سیاسی دو کشور اوکراین و روسیه از پیشرفت در روند مذاکرات برای رفع بحران فعلی در اوکراین خبر داده‌اند و گفته‌اند که مواضع آنها واقع‌گرایانه تر شده است.

عملیات نظامی روسیه در اوکراین در تاریخ پنجم اسفند ماه پس از اقدامات تحریک‌آمیز غرب در نزدیکی مرز روسیه آغاز شد و مسکو بارها اعلام کرد که مکان‌های غیرنظامی را هدف قرار نمی‌دهد اما کشورهای غربی از آن زمان نه تنها اقدامی برای کاهش تنش‌ها انجام نداده‌اند بلکه فشارها به روسیه را نیز به امید انزوای آن تشدید کرده‌اند.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که از آغاز درگیری‌های اوکراین آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی متحدان آن‌ها مانند ژاپن، کره جنوبی، انگلیس، استرالیا و کانادا تحریم‌هایی را علیه سازمان‌ها، نهادها و مقامات روسیه اعمال کرده‌اند. روز یکشنبه هم کاخ الیزه از رایزنی تلفنی جداگانه رئیس‌جمهور فرانسه با روسای‌جمهور آمریکا و اوکراین خبر داد و اعلام کرد بایدن و ماکرون در این تماس تلفنی در زمینه اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه توافق کردند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول