اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش انگلیس به عقب‌نشینی اوکراین از درخواست عضویت در ناتو

نخست وزیر انگلیس گفت، مقامات غربی بارها گفته بودند که امکان پیوستن اوکراین به ناتو در آینده نزدیک ممکن نیست.

واکنش انگلیس به عقب‌نشینی اوکراین از درخواست عضویت در ناتو

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه گفت، غربی‌ها همواره گفته‌اند که امکان پذیرش اوکراین در ناتو در آینده نزدیک وجود ندارد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، جانسون با اشاره به صحبت‌های «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین درباره عدم پیوستن کشورش به ناتو گفت: «روز گذشته بار دیگر با ولودیمیر صحبت کردم و می‌دانید، البته چیزی که درباره ناتو و واقعیت مواضع گفت را درک می‌کنم».

نخست‌وزیر انگلیس گفت: «همه همواره این را گفته‌اند و این را به‌طور صریح به [ولادیمیر] پوتین گفته‌ایم که امکان پیوستن اوکراین به ناتو در آینده نزدیک وجود ندارد. با این حال تصمیم درباره آینده اوکراین باید توسط مردم اوکراین و ولودیمیر زلنسکی به‌عنوان رهبر منتخب آن‌ها گرفته شود و ما از او حمایت می‌کنیم».

اظهارات جانسون در حالی مطرح می‌شوند که تا ماه گذشته، انگلیس بارها بر حمایت از اوکراین در برابر روسیه و عضویت این کشور در ناتو حمایت کرده و پس از شروع درگیری‌ها نیز محموله‌های تسلیحاتی به این کشور ارسال کرده است.

وزیر دفاع انگلیس پیش از شروع «عملیات ویژه» روسیه در اوکراین گفته بود: «کاملاً واضح است که نیت آن‌ها در قبال اوکراین این است که رفتار آن‌ها و یقیناً روابط ناتو با اوکراینی‌ها را تغییر دهند و این کار را از طریق تهدید به حمله انجام می‌دهند».

 

جانسون که در سفری به کشورهای غرب آسیا وارد امارات شده است در پاسخ به سوالی درباره ترغیب سعودی‌ها برای تأمین نفت بیشتر برای کشورهای غربی مدعی شد: «دلیل آمدن به اینجا فقط این نیست که آن‌ها نفت دارند. سرمایه‌گذاران بزرگی در حوزه انرژی تجدید پذیر و نیروگاه‌های بادی انگلیس در اینجا، حاشیه خلیج [فارس] حضور دارند».

هم‌زمان با جانسون، «لیز تراس» وزیر امور خارجه دولت انگلیس نیز به اظهارات زلنسکی درباره عقب‌نشینی از عضویت اوکراین در ناتو واکنش نشان داد و گفت چنین کاری تأثیر زیادی بر روند تحولات نخواهد داشت زیرا عضویت اوکراین در ناتو برای پوتین «مسئله اصلی» نیست.

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به تحریم‌های گسترده‌ای که طی کمتر از یک ماه علیه روسیه وضع شده است گفت، لندن افراد و شرکت‌های بیشتری را در لیست تحریم‌های خود قرار خواهد داد.

روز گذشته (سه‌شنبه) زلنسکی گفت: «اوکراین باید بداند که درهای ناتو به روی آن باز نیست. شنیده می‌شود که اوکراین به ناتو نمی پیوندد درست است باید آن را بپذیریم».

رئیس جمهور اوکراین گفت: «ما درک می‌کنیم که عضو ناتو نیستیم و راهی را برای حفاظت مستقل از آسمان‌ها و شهروندان خود پیشنهاد داده‌ایم».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول