اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

عدالت‌خواهی، آموزش و مسائل حقوقی راهبرد مجمع مطالبه‌گران گیلان

اعضای مجمع مطالبه گران گیلان در نشست مشترک با تحریریه فارس گیلان، عدالت‌خواهی درست، آموزش برای تبیین مطالبه‌گری صحیح و آشنایی مطالبه گران با مسائل حقوقی را مهمترین راهبرد مجمع مطالبه گران گیلان در سال ۱۴۰۱ عنوان کردند.

عدالت‌خواهی، آموزش و مسائل حقوقی راهبرد مجمع مطالبه‌گران گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مدیر خبرگزاری فارس گیلان در نشست مشترک با اعضای مجمع مطالبه گران گیلان در دفتر خبرگزاری فارس در رشت با بیان اینکه مطالبه‌گران باید در جهتی گام بردارد که سفره مردم را تغییر دهند، اظهار کرد: یکی از رویکردهای مطالبه‌گری به ویژه در عرصه رسانه نقطه زنی است که می‌تواند در سفره مردم تاثیر مستقیم گذاشته و باعث حل بسیاری از مشکلات شود.

ابراهیم افشاری با تاکید بر منسوخ شدن آفیش محوری در رسانه‌های کشور گفت: در عرصه رسانه دیگر آفیش محوری جواب گو نبوده و رسانه‌ها باید به سبک‌های خبری از جمله روایت‌گری روی آورده و آن‌ را سر لوحه کار خود قرار دهند.

وی یکی از روش‌های نقطه‌زنی را حضور و احصای مشکلات محلات محروم دانست و افزود: در مسئله محوری پایه و کار رسانه باید محله محور باشد لذا رسانه‌ها با کار میدانی باید معضلات محلات محروم‌ را به شکل درست روایت کرده و سپس برای حل این معضلات تلاش کنند.

مدیر خبرگزاری فارس گیلان با اشاره به نقش رسانه در جهت‌دهی مناسب به مطالبه گروه‌های مختلف مطالبه‌گری افزود: در گیلان فاقد نگاه راهبردی هستیم و هیچ برنامه بلندمدتی برای حل مشکلات وجود ندارد لذا مطالبه گران می‌توانند در کنار رسانه بسیاری از مشکلات استان در عرصه‌های مختلف را برطرف کنند.

به گفته افشاری باید دوره‌های مطالبه گری در گیلان بیشتر و تخصصی‌تر شود زیرا بعضاً در استان شاهد مطالبه در مسیر نادرست هستیم.

 

عامل رفع عقب ماندگی جامعه ایجاد عدالت درست است

دبیر مجمع مطالبه‌گران گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه مطالبه درست می‌تواند مردم را به حل مشکلات توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی امیدوار کند، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی در عدالتخواهی شکل‌گیری تمدن اسلامی است زیرا با انجام عدالت صحیح فسادها برطرف و جامعه تمدن اسلامی شکل می‌گیرد.

علیرضا بابایی یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را ایجاد عدالت در جامعه دانست و بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی برای نخستین بار پرچم عدالتخواهی را در جهان اسلام بلند کرد لذا باید عدالتخواهی درست سر لوحه کار جوانان قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به عدالت اجتماعی در جامعه گفت: سنت آفرینش با عدل شکل گرفته لذا مهم‌ترین راز ماندگاری در هر نظام برپایی عدالت اجتماعی است.

دبیر مجمع مطالبه‌گران گیلان لزوم شکل گیری جامعه اسلامی را برپایی عدالت دانست و افزود: هویت و حقیقت نظام مقدس جمهوری اسلامی عدالت است به این منظور جوانان باید به این امر توجه جدی کنند.

بابایی با بیان اینکه عامل رفع عقب ماندگی جامعه ایجاد عدالت درست است، گفت: یکی از لازمه‌های رفع محرومیت و رونق تولید و اقتصاد توجه به عدالت و جنبش‌های عدالتخواهی است زیرا در صورت تحقق این امر اقتصاد در گیلان رشد بوده و مستضعفین با آرامش بیشتری به زندگی خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به راهکارهای عدالت درست در جامعه بیان کرد: کار فکری و مطالعاتی، جهاد تبیین، قانون اساسی، تحقیق و پژوهش و گفتمان سازی از جمله مهمترین راهکارهای عدالت درست در جامعه است.

 

توجه به شناسایی بانوان مطالبه‌گر در گیلان

معاون بانوان مجمع مطالبه گران گیلان نیز در این نشست با تأکید بر استفاده از ظرفیت بانون در محورهای تخصصی اظهار کرد: به زودی با شناسایی بانوان فعال در حوزه مطالبه گری شبکه بانوان مطالبه گر مجمع مطالبه گران گیلان را راه اندازی می‌کنیم.

فاطمه احمدی با اشاره به نقش پررنگ بانوان مطالبه گر در حوزه رسانه ای گفت: هم اکنون در استان گیلان بسیاری از بانوان مطالبه گر در حوزه رسانه ای مشغول به فعالیت هستند که با شناسایی آنان و دورهمی های دوره ای می‌توان بسیاری از مشکلات گیلان را احصا و پیگیری کرد.

وی تأکیدات رهبر معظم انقلاب را مهمترین اولویت کلان و راهبردی مطالبه گران عنوان کرد و افزود: در عصر روایتها فضای مطالبه گری باید در لقای دستور صریح رهبر انقلاب در راستای جهاد تبیین با محوریت امیدافزایی انجام شود.

 

مسئله‌محوری راهبرد عدالت‌خواهی است

معاون حقوقی مجمع مطالبه گران گیلان با بیان اینکه عدالت دارای شقوق مختلفی مثل عدالت قضایی، عدالت سیاسی، عدالت اقتصادی و عدالت اجتماعی است، اظهار کرد: مطالبه گران حسب اوضاع‌واحوال به دنبال مطالبه انواع عدالت جهت احیای حقوق عموم مردم هستند تا مطابق فرمایش بزرگ‌ترین عدالت‌خواه تاریخ بشریت حضرت علی بن ابیطالب (ع) هر چیزی در جای خودش قرار بگیرد تا هر حقی به ذی‌حق خودش برسد.

مزدک نصوری با تأکید بر اینکه خیر و صلاح جامعه اسلامی و امت اسلامی در راستای نیل به تمدن اسلامی است، تصریح کرد: محقق شود؛ یعنی مطالبه گران بایستی به دنبال این باشند که عناصر و سازوکارها مانند روابط قوای سه‌گانه مقننه، قضاییه و مجریه طوری تنظیم شود که در لایه حاکمیت و حکمرانی هر امری در جای درست خودش قرار بگیرد تا در لایه جامعه، حق صاحب حق‌ها یا همان شهروندان به نحو درستی ادا شود.

معاون حقوقی مجمع مطالبه گران گیلان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی گفت: مقام معظم رهبری نیز بارها به مفهوم عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری اشاره فرموده‌اند به‌طوری‌که طی سالیان اخیر به‌عنوان گفتمان غالب در میان جوانان انقلابی درآمده است.

وی با تأکید بر اینکه راهبرد اصلی مجمع مطالبه گران استان گیلان برای تحقق اهداف خود مبتنی بر عدالت‌خواهی مسئله محور قرارگرفته است، افزود: اعضای مجمع به دنبال این هستند که از روش‌های مطالبه‌گری رسانه‌ای و مطالبه‌گری حقوقی در راستای تحقق عدالت و رساندن اوضاع موجود به وضعیت مطلوب، بهره‌برداری کنند.

به گفته معاون نصوری، معاونت حقوقی مجمع مطالبه گران گیلان باید درصدد باشد تا از ظرفیت‌های موجود در قوانین و مقررات کشور جهت تولید قدرت اجتماعی قانون مدارانه و مقابله با ظلم و بی‌عدالتی و کشف و مسدود کردن منافذ فساد و ناکارآمدی استفاده کند.

نصوری با اشاره به برنامه‌های معاونت حقوقی مجمع مطالبه گران گیلان تصریح کرد: برای سال ۱۴۰۱ برنامه‌های منسجم و مدونی از سوی مجمع مطالبه گران استان گیلان در راستای اجرای آموزش‌ها و حمایت‌های حقوقی و قضایی مانند انتشار کلیپ‌های ویدئویی، کارگاه‌های آموزشی و اخذ مجوزهای قانونی انجام خواهد شد تا عدالت‌خواهان گیلان بتوانند با کمترین دغدغه و بیشترین بازدهی به فعالیت‌های مطالبه گرانه خود بپردازند.

 

تأکید بر برگزاری دوره‌های تخصصی مطالبه‌گری

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد لاهیجان نیز در این دیدار با تأکید بر حفظ وحدت رویه در جمع گروه‌های مطالبه گر اظهار کرد: همه گروه‌های مطالبه گر باید برای استیفای حقوق مردم، روی مشترکات موجود تأکید و در راستای حل مسائل گام بردارند.

مجید جعفری با اشاره به اینکه حضور میدانی مطالبه گران و شنیدن صدای مردم از نزدیک منجر به حل بسیاری از مسائل محلات مختلف شده است، بیان کرد: همراهی دستگاه‌های مختلف ازجمله دستگاه قضا با مطالبه گران اتفاقات خوبی را در سطح استان رقم زده و انتظار می‌رود که تقویت این تعامل موجب افزایش سرعت رسیدگی به مشکلات مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اقدام ما در این مجمع، شبکه سازی مطالبه گران و استمرار مطالبات به حق مردم است، افزود: یکی از برنامه‌های متداول ما در مجمع مطالبه گران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مطالبه گران است تا مطالبه گران با تخصص و دانش حقوقی بیشتری، به مطالبه گری بپردازند.  

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول