اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: توافق با کی‌یف می‌تواند به‌سرعت وقایع در اوکراین را متوقف کند

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد توافق میان روسیه و اوکراین و اجرای متعاقب آن می‌تواند موجب توقف درگیری‌ها شود.

مسکو: توافق با کی‌یف می‌تواند به‌سرعت وقایع در اوکراین را متوقف کند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز پنجشنبه گفت، توافق میان روسیه و اوکراین می‌تواند به توقف سریع درگیری‌ها منتج شود.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، پسکوف گفت: «امضای سند [توافق]، مذاکره صریح درباره همه موارد و اجرای آن‌ها می‌توانند اتفاقاتی که در اوکراین در حال وقوع هستند بسیار سریع متوقف کند».

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه افزود: «نمایندگان ما تلاش‌های زیادی داشته و  نسبت به همتایان اوکراینی آمادگی بیشتری در برقراری گفت‌وگو در شرایط اضطراری نشان داده‌اند. شروط ما مثل روز روشن هستند، این شرط‌ها برای مذاکره‌کنندگان اوکراینی تشریح و به‌ آن‌ها منتقل شده‌اند».

پسکوف با اشاره به اینکه اوکراینی‌ها تمایل دارند در شرایطی آسوده مذاکره کنند گفت، آسوده‌طلبی آن‌ها در مذاکره بر سر اجرای توافقات مینسک بود که به بحران فعلی در اوکراین منجر شد.

این مقام روس افزود:‌ «امیدواریم که این سبک و سیاق در مذاکرات فعلی انجام نشود و شاهد حضور پر انرژی اوکراینی‌ها در مذاکرات باشیم».

اظهارات سخنگوی کاخ کرملین پس از آن مطرح می‌شود که نشریه «فایننشال تایمز» اعلام کرد مذاکره‌کنندگان روس و اوکراینی طرحی پانزده بندی برای مصالحه را به بحث گذاشته‌اند.

به نوشته کانال تلگرامی شبکه «راشا تودی»، یکی از مشاوران رئیس جمهور اوکراین امروز (پنجشنبه) گفته است، توافق بر سر معاهده صلح با روسیه ممکن است بین چند روز تا یک و نیم هفته طول بکشد.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی» گفت مذاکرات برای پایان دادن به درگیری‌ها با روسیه ادامه دارد اما مسیر مذاکرات دشوار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول