اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اعلام آمادگی ۴ شرکت برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی گلستان/پتروشیمی‌گلستان‌به راه‌اندازی نزدیک شد

رئیس کل دادگستری گلستان از اعلام آمادگی چهار شرکت برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی استان خبر داد.

اعلام آمادگی ۴ شرکت برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی گلستان/پتروشیمی‌گلستان‌به راه‌اندازی نزدیک شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از دادگستری گلستان، در ادامه پیگیری‌های دستگاه قضایی برای حل مشکلات حقوقی پتروشمی استان، امروز نماینده مدیر عامل صنایع  پتروشیمی ایران با رئیس کل دادگستری گلستان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در جلسه اخیر اعلام شد چهار شرکت  با سابقه اجرایی در زمینه پتروشیمی این هفته به صورت جداگانه به استان سفر کرده‌اند و در حال رایزنی و مذاکره برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی گلستان هستند.

حیدر آسیابی با بیان اینکه براساس اعلام نماینده مدیرعامل پتروشیمی ایران، سرمایه‌گذار جدید از بین متقاضیان به زودی انتخاب می‌شود، افزود: مقرر شد در نخستین هفته کاری پس از تعطیلات نوروز جلسه کارشناسی با حضور سرمایه‌گذار جدید و دادستان مرکز استان و بازپرس پرونده برای مذاکرات حقوقی تشکیل و به صورت رسمی شرکت جدید جایگزین هیئت مدیره سابق شرکت پتروشیمی استان شود.

نماینده مدیرعامل شرکت پتروشیمی کشور هم در این جلسه گفت: با حُسن‌ظن و روشی که رئیس کل دادگستری گلستان برای حل مشکل پتروشیمی استان، اتخاذ کرده‌اند انشاء الله به زودی  شاهد اتفاقات خوبی در پتروشیمی استان خواهیم بود.

سیدرحیم شریف‌موسوی افزود: در جلسه امروز قرار شد برای این که مقدمات ورود سرمایه‌گذار جدید به استان فراهم شود راهکارهای لازم از نظر حقوقی، قانونی و مالی در استان  با پیگیری دادگستری استان انجام شود  و به موازات اقدامات استانی در تهران هم شرکت ملی پتروشیمی ایران با سرمایه‌گذار جدید بررسی‌ها را انجام دهد تا برآیند نتیجه این کار به ساز و کار برای سرمایه‌گذار جدید منجر شود.

وی ادامه داد:در تهران مذاکرات اولیه  با شرکت‌های «تاپیکو»، «پاسارگارد»، «شستان» مربوط به وزارت دفاع  و «صباانرژی» مربوط به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت و منتظریم شرایط و پیشنهادات خود را ارائه دهند و با هرکدام که مناسب‌تر بود برای راه‌اندازی پتروشیمی توافق کنیم.

تکاپو برای راه‌اندازی دوباره پتروشیمی گلستان ۲۵ آذرماه امسال با دستور ویژه رئیس قوه قضاییه در سفر به استان گلستان آغاز شد و پس از آن در سفر هفته هفته گذشته رئیس جمهور به گلستان هم بر کمک به راه‌اندازی این طرح تاکید شد.

طرح پتروشیمی گلستان از۱۶ سال پیش تاکنون بر زمین مانده است و بیش از ۹۰  هزار سهامدار دارد.

این پروژه طی ۱۶ سال گذشته فقط ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/۲۳۰۷/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول