اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تقویت اقتصاد ورزشی زمینه بروز استعدادهای ورزشی را فراهم می‌کند

استاندار کردستان گفت: تقویت اقتصاد ورزشی زمینه بروز استعدادهای بانوان را فراهم می کند.

تقویت اقتصاد ورزشی زمینه بروز استعدادهای ورزشی را فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر اسماعیل زارعی کوشا عصر امروز در آیین تجلیل از بانوان پیشکسوت و قهرمان ورزشی استان در سنندج، ضمن تقدیر از بانوان موفق، صاحبنظران و مدال آوران حوزه ورزش با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای ورزشی استان بر شناسایی استعدادهای ورزشی  جهت رشد ورزش و افزایش مدال‌آوران و افتخارآفرین استان تاکید کرد.

استاندار کردستان افزود: امید است کردستان بتواند به قطب قدرتمند ورزشی در سطح کشور و آسیا بدل شود.

وی با اشاره به اینکه کردستان نسبت به سایر استان‌های کشور در حوزه ورزش و باشگاه‌داری و ورزش‌های قهرمانی فعالیت خاصی نداشته است، تصریح کرد: امید است ورزشکاران در مسیر توسعه فعالیت‌های قهرمانی گام‌های ارزشمندی بردارند.

زارعی‌کوشا تغییر و تحول در حوزه ورزش را نیازمند تقویت اقتصاد ورزشی دانست و گفت: در این راستا با تقویت بخش اقتصاد ورزشی و ورود سرمایه‌گذاران به استان درصدد توسعه ورزش استان هستیم.

وی توسعه ورزش استان را نیازمند تحول در صنعت و رشد سرمایه‌گذاری در استان دانست.

کسب عناوین قهرمانی بانوان کردستانی بیانگر توانمندی‌های آنهاست

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: کسب عناوین قهرمانی بانوان استان در حوزه ورزش بیانگر توانمندی و استعدادهای ورزشی آنهاست.

حامد جولایی افزود: بانوان استان در رشته‌های مختلف ورزشی در بعد قهرمانی و همگانی و نیز در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی حضور پررنگی دارند.

وی یادآور شد: بانوان این استان علیرغم امکانات محدود ورزشی عضو تیم ملی هستند و در رشته‌های وزنه‌برداری، کاراته، هندبال، تکواندو، دوومیدانی، بسکتبال، هندبال و تکواندو حضور چشمگیری داشته‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان بانوان را در بسیاری رشته.های ورزشی سرآمدتر از آقایان دانست و اظهار کرد: حتی بسیاری از بانوان نابینای استان در مسابقات پاراآسیایی حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه مربیان نقش ویژه‌ای در تربیت ورزشکاران دارد، حمایت از مربیان ورزشی در راستای تواند ورزش استان ضروری برشمرد.

جولایی مشکلات اقتصادی را یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه ورزش قهرمانی عنوان کرد و گفت: کردستان در مقایسه با سایر استان‌های کشور فاقد معادن و صنایع پتروشیمی است در این راستا توسعه ورزش استان نیازمند حمایت بخش صنعت است.

 وی تصریح کرد: علیرغم کمبود منابع مالی بانوان ورزشکار در لیگ حضور دارند.

به گفته جولایی، سرانه ورزشی استان از ۲۰ سانت به ۷۰ سانت ارتقا یافته امید است در سال آینده سرانه ورزشی استان هر چه بیشتر ارتقا پیدا کند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان نیز با اشاره به پایین بودن سرانه ورزشی بخش بانوان خواستار حمایت و توجه بیشتر به فضاها و سرانه ورزشی استان از سوی مسولان استانی شد.

لیلا آژیر شناسایی استعدادهای ورزشی بانوان نیازمند توسعه فضاها و امکانات ورزشی حوزه بانوان دانست.

در این آیین از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی استان با اهدا لوح تقدیر تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول