اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«موقعیت مهدی» همچنان پرفروش‌/ وقتی مردم از گرانی بلیت سینما ناراضی هستند

با گذشت بیش از دو هفته از آغاز اکران نوروزی سینمای ایران، فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» همچنان پرفروش‌ترین فیلم اکران نوروز 1401 است.

«موقعیت مهدی» همچنان پرفروش‌/ وقتی مردم از گرانی بلیت سینما ناراضی هستند

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، آغاز به کار چهار فیلم جدید در سینماهای سراسر کشور از روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه، جان دوباره‌ای به سینمای ایران بخشید. فیلم‌هایی که هر کدام در ژانری متفاوت بودند و به نوعی توانستند مورد پسند بخشی از مخاطبان سینمای ایران قرار گیرند. 

مشاهداتی میدانی خبرنگار فارس در پردیس سینمایی چارسو نشان می‌دهد که مردم همچنان از گرانی بلیت سینما ناراضی هستند. در ادامه به چند نمونه از آن اشاره می‌کنیم. 

خانمی میانسال با اعلام نارضایتی از گرانی بلیت سینما، گفت: «من سه فرزند دارم معمولاً در ماه ۲ مرتبه همراه فرزندان و همسرم به سینما می‌آییم؛ اما فکر کنم با توجه به این گرانی بلیت سینما دیگر نتوانیم ماهی یک مرتبه هم به سینما بیاییم. امروز ۵ بلیت خریدم و ۲۲۵ هزار تومان پول دادم، کمی هم خوراکی برای بچه‌هایم خریدم که مجموماً با پول بلیت ۴۰۰ هزار تومان هزینه کردیم. شما خودتان ببینید که با این هزینه آیا می‌شود به راحتی به سینما آمد؟» 

آقایی حدوداً ۵۰ساله نیز بیان کرد: «من معمولاً زیاد به سینما می‌آیم، خانواده‌ام نیز سینما دوست هستند و اکثر مواقع با برادران و خواهرهایم و خانواده‌هایشان به صورت گروهی به سینما می‌آییم؛ اما امروز مجبور شدم فقط خودم و دخترم به سینما بیاییم. واقعیت‌اش را بخواهید بلیت سینما انقدر گران شده که نمی‌توانیم خانوادگی به سینما بیاییم و فیلم تماشا کنیم.» 

با این حال شاید بد نباشد نگاهی به آمار فروش فیلم‌های سینمای ایران بیاندازیم. آمارهایی که در ادامه ارائه می‌شود در سامانه سمفا به ثبت رسیده است. 

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» که اکران خود را از روز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه آغاز کرده است، تاکنون یک میلیارد و ۳۷۱ میلیون تومان بلیت فروشی کرده و حدود ۴۳ هزار نفر تماشاگر داشته است. این فیلم تا امروز پرفروش‌ترین فیلم اکران نوروز ۱۴۰۱ بوده است. 

فیلم سینمایی «سگ‌بند» که اکران خود را از روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه آغاز کرده است، تاکنون ۹۶۱ میلیون تومان بلیت فروشی کرده و حدود ۲۴ هزار تماشاگر به سینماهای سراسر کشور آورده است. این فیلم در جایگاه دوم فروش فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفته است. 

فیلم سینمایی «شادروان» که اکران خود را از روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه آغاز کرده است، تاکنون ۴۵۱ میلیون تومان بلیت فروشی کرده و حدود ۱۲ هزار تماشاگر داشته است. این فیلم در جایگاه سوم فروش فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفته است. 

فیلم سینمایی «مرد بازنده» که اکران خود را از روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه آغاز کرده است، تاکنون ۳۷۸ میلیون تومان بلیت فروشی کرده و حدود ۹ هزار تماشاگر داشته است. این فیلم در جایگاه چهارم فروش فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفته است. 

فیلم سینمایی «روز صفر» که اکران خود را از روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه آغاز کرده است، تاکنون ۳۰۸ میلیون تومان بلیت فروشی کرده و حدود ۸ هزار تماشاگر داشته است. این فیلم در جایگاه پنجم فروش فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفته است. 

فیلم سینمایی «قدغن» که اکران خود را از روز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه آغاز کرده است، تاکنون ۸۱ میلیون تومان بلیت فروشی کرده و حدود ۳ هزار تماشاگر داشته است. این فیلم در جایگاه ششم فروش فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفته است. 

فیلم سینمایی «گل به خودی» که اکران خود را از روز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه آغاز کرده است، تاکنون ۷۶ میلیون تومان بلیت فروشی کرده و حدود ۲ هزار تماشاگر داشته است. این فیلم در جایگاه آخر فروش فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفته است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول