اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس پارلمان روسیه: ناتو ارسال سلاح و مزدور به اوکراین را متوقف کند

رئیس دومای روسیه گفت، اگر اعضای ناتو به‌دنبال صلح در اوکراین هستند به‌جای تأمین تسلیحات، به مردم اوکراین کمک‌های بشردوستانه تحویل دهند.

رئیس پارلمان روسیه: ناتو ارسال سلاح و مزدور به اوکراین را متوقف کند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ویاچسلاو ولودین» رئیس مجلس دومای روسیه روز شنبه از ناتو خواست، ارسال تسلیحات و مزدور به اوکراین را متوقف کند.

به نوشته روزنامه «چاینا دیلی»، ولودین در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌‌ «تسلیحات و مهمات [اوکراین] از کشورهای ناتو تأمین می‌شود. مزدورانی که رتبه‌های مختلف گردان‌های ملی‌گراهای اوکراین را پر می‌کنند از کشورهای عضو اتحاد آتلانتیک شمالی آمده و تحت رهبری آن‌ها قرار دارند».

رئیس مجلس نمایندگان روسیه افزود: «بنابراین هنگامی که [جو] بایدن و شرکایش در ناتو دعوت به صلح می‌کنند، باید ابتدا از خود شروع کنند. در خصوص تأخیر ایجاد شده در نازی‌زدایی و خلع سلاح در اوکراین و آرام شدن اوضاع در این کشور، آن‌ها مقصر هستند».

او در ادامه متذکر شد، اگر کشورهای غربی خواستار صلح هستند باید کانال‌های مالی خود را به‌جای تأمین نظامی، برای کمک‌های بشردوستانه برای مردم اوکراین صرف کنند.

درگیری‌ها در اوکراین در حالی وارد چهارمین هفته شده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در سخنرانی به مناسبت سالگرد الحاق شبه‌جزیره کریمه گفت: «جمهوری‌های دونباس قربانی دولت اوکراین شده بودند. هدف عملیات روسیه در اوکراین رها کردن دونباس از این نسل‌کشی است».

کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا طی سال‌های گذشته از دولت اوکراین حمایت‌های مالی و نظامی گسترده‌ای داشته و پس از شروع درگیری‌ها در این کشور نیز به حمایت‌های خود در کنار اعزام مزدور ادامه داده‌اند.

پوتین روز چهارشنبه هشدار داد، اقدامات کشورهای غربی از جمله ارسال سلاح و سربازان مزدور به اوکراین، این کشور را به خون می‌کشد.

رئیس جمهور روسیه با محکوم کردن تحریم‌های جدید غرب علیه کشورش به‌خاطر «عملیات ویژه» در اوکراین، این تحریم‌ها را «ضربه‌ای جدی به کل اقتصاد جهانی» توصیف کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول