اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تجهیز مجدد ارتش اوکراین به موشک‌های «استینگر» و «جاولین»

دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین گفت که کی‌یف روز‌های آینده محموله جدیدی از تسلیحات آمریکایی از جمله موشک‌های «جاولین» و «استینگر» دریافت خواهد کرد.

تجهیز مجدد ارتش اوکراین به موشک‌های «استینگر» و «جاولین»

سرویس بین‌الملل؛ خبرگزاری فارس، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین شنبه شب به وقت تهران گفت که کی‌یف ظرف چند روز آینده محموله جدیدی از تسلیحات آمریکایی از جمله موشک‌های «جاولین» و «استینگر» دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «آلکسی دانیلوف» دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین در مصاحبه تلویزیونی گفت: «این سلاح‌ها در  روزهای آتی در  کشور ما خواهند بود.»

متحدان اوکراین محموله‌های تسلیحاتی را برای تقویت ارتش این کشور برابر روسیه تحویل داده‌اند. روسیه نیز از تحویل سلاح سوی کشورهای عضو ناتو به اوکراین انتقاد کرده است.

آمریکا تاکنون محموله‌های بسیاری از موشک‌های ضد تانک «جاولین» و سایر تجهیزات تهاجمی و دفاعی را به اوکراین ارسال کرده است.

کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا طی سال‌های گذشته از دولت اوکراین حمایت‌های مالی و نظامی گسترده‌ای داشته و پس از شروع درگیری‌ها در این کشور نیز به حمایت‌های خود در کنار اعزام مزدور ادامه داده‌اند آمریکا تاکنون محموله‌های نظامی بسیاری  از جمله موشک‌های ضد تانک جاولین به اوکراین ارسال کرده است. 

«ولادیمیر پوتین»  رئیس جمهور روسیه هشدار داد که  اقدامات کشورهای غربی از جمله ارسال سلاح و سربازان مزدور به اوکراین، این کشور را به خون می‌کشد. رئیس جمهور روسیه با محکوم کردن تحریم‌های جدید غرب علیه کشورش به‌خاطر «عملیات ویژه» در اوکراین، این تحریم‌ها را «ضربه‌ای جدی به کل اقتصاد جهانی» توصیف کرد.

«ویاچسلاو ولودین» رئیس مجلس دومای روسیه نیز روز شنبه از ناتو خواست، ارسال تسلیحات و مزدور به اوکراین را متوقف کند.

 ولودین در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌‌ «تسلیحات و مهمات اوکراین از کشورهای ناتو تأمین می‌شود. مزدورانی که رتبه‌های مختلف گردان‌های ملی‌گراهای اوکراین را پر می‌کنند از کشورهای عضو اتحاد آتلانتیک شمالی آمده و تحت رهبری آن‌ها قرار دارند.»

رئیس مجلس نمایندگان روسیه افزود: «بنابراین هنگامی که "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا و شرکایش در ناتو دعوت به صلح می‌کنند، باید ابتدا از خود شروع کنند. در خصوص تأخیر ایجاد شده در نازی‌زدایی و خلع سلاح در اوکراین و آرام شدن اوضاع در این کشور، آن‌ها مقصر هستند.»

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول