اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

اول فروردین براساس قانون ساعت رسمی جلو کشیده می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بازگشت طرح تغییر ساعت رسمی کشور به مجلس؛ گفت: بر اساس قانون اول فروردین ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده خواهد شد.

اول فروردین براساس قانون ساعت رسمی جلو کشیده می‌شود

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان درگفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به بازگشت طرح تغییر ساعت رسمی کشور به مجلس؛ گفت: طرح تغییر ساعت رسمی کشور در شورای نگهبان بررسی شد که درباره برخی مفاد آن ابهام وجود داشت.

‏وی درباره ابهام شورای نگهبان گفت: این ابهام از این جهت بود که نسخ قانون فعلی که در این مصوبه هم آمده بود آیا تغییر رسمی کشور در صلاحیت و اختیار دولت خواهد بود یا خیر؟ نسبت به این موضوع ابهام وجود داشت بعد از رفع ابهام اظهار نظر خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: بدون موضوع شناسی و‌ بررسی فنی امکان اظهار نظر درباره مصوبات وجود ندارد و تشخیص ابهامات و‌ مغایرات شرعی و قانون اساسی از طرف شورای نگهبان نتیجه بررسی های فنی و مقدماتی است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که اول فروردین ساعت جلو کشیده می شود واگر مجلس در سال جدید مصوبه را اصلاح و‌ در نهایت به تایید شورای نگهبان برسد تکلیف چیست؟ افزود : باید مصوبه در دستور کار کمیسیون و‌ صحن مجلس قرار بگیرد و‌ بعد از اصلاح مجدد مصوبه را بررسی خواهیم کرد و طبیعی است که مفاد آن تغییراتی درباره زمان و‌ سازو‌کارها خواهد داشت.

طحان نظیف گفت: اینکه اختیارات دولت تا چه حد خواهد بود مصوبه جدید را بررسی خواهیم کرد.

طحان نظیف اظهار داشت: بر اساس قانون اول فروردین ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول