اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

مسؤولیت دانشگاهیان در راستای تحقق خواسته رهبری

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه دانشگاهیان برای تحقق شعار سال مسؤول هستند، گفت: سخنان مقام معظم رهبری برای جوانان، سرشار از امید است و ما برای ماندگاری این امید باید نقشه راه داشته باشیم.

مسؤولیت دانشگاهیان در راستای تحقق خواسته رهبری

رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری برای جوانان سرشار از امید است، گفت: این مساله بسیار اهمیت دارد که در آغاز قرن 15 هجری شمسی چنین امیدی در جوانان و فرهیختگان کشور ایجاد می‌شود؛ البته برای اینکه این امید همیشگی باشد ما باید نقشه راه داشته باشیم، نقشه راه هر انسان نیز این است که به کمال و تعالی برسد و این کمال و تعالی در حل مسائل اولیه زندگی مدنظر  جوان مخاطب ما است.

وی افزود: مسیر کمال و تعالی انسان جز با امیدواری و خوش‌بینی رخ نمی‌دهد و امید و خوش بینی نیز مستلزم کار خوب است یعنی کاری که تمام اعضا و جوارح فرد را مشغول و اثرآفرین کند که این همان کار دانش بنیان است زیرا در این کار نوآوری و فن آفرینی وجود دارد.

* دانشگاهیان در برابر تحقق شعار سال مسوول هستند

رئیس دانشگاه صنعتی شریف شعار سال را بسیار دقیق و متناسب با جامعه نخبگانی کشور برشمرد و اظهار داشت: دانشگاهیان  حتما در  برابر با شعار سال و برای تحقق آن مسوول هستند، ما موظف هستیم زندگی پس از تحصیل دانشجویان را هم ببینیم و ترسیم کنیم، باید فضای مکمل دانش و پژوهش، یعنی فضای کارآفرینی و فن آوری و نوآوری را ایجاد کرده و توسعه دهیم، البته بسیاری از دانشگاه‌ها پارک‌های علم و فناوری ایجاد کردند، دانشگاه صنعتی شریف نیز مفتخر است که در منطقه طرشت در کنار دانشگاه، پارک علم و فناوری بسیار بزرگ و پیش تازانه ای را تاسیس کرده است که حدود ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در آن مستقر هستند و شیب رشد کمی و کیفی شرکت‌های پارک  رو به فزونی است.

جلیلی عنوان کرد: ما باید شرکت‌های دانش بنیان بزرگ  بیشتری داشته باشیم، شرکت دانش بنیان بزرگ یعنی شرکتی که در مقیاس 4 رقمی کارمند و فناور وپژوهشگر داشته باشد، اگر تعداد خیلی بیشتری از چنین شرکت‌هایی داشته باشیم فکر می‌کنم تا حدودی  توانسته باشیم بخشی از  انتظارات مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول