اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فارس من| هشدار نسبت به آلودگی هوای مازندران/ فروش زمین و تغییر کاربری آسیب‌زاست

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: آلودگی در هوای مازندران عیان شده است و اکنون باید گفت مازندران جز استان‌های آلوده کشور است ولی باتوجه به نبود امکانات در این زمینه نمی‌توان وضعیت استان را به‌صورت دقیق رصد کرد.

فارس من| هشدار نسبت به آلودگی هوای مازندران/ فروش زمین و تغییر کاربری آسیب‌زاست

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای در سامانه فارس من با عنوان لزوم توجه جدی به رفع آلودگی هوای مازندران خواستار پیگیری این سوژه شدند که سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در این زمینه به مسائلی از جمله تغییر اقلیم و آلودگی‌های زیست‌محیطی اشاره و اظهار کرد: آلودگی در هوای مازندران عیان شده است و اکنون باید گفت مازندران جز استان‌های آلوده کشور است ولی باتوجه به نبود امکانات در این زمینه نمی‌توان وضعیت استان را به‌صورت دقیق رصد کرد.

وی گفت: اولویت نخست نصب ایستگاه‌های آلودگی سنجی بوده که براساس آن میزان آلودگی ثبت شود و پس از آن راهکارها و تدابیر لازم اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران در ادامه به مسئله تغییر اقلیم اشاره کرد و افزود: اکنون دیگر تغییرات اقلیمی برای همه مردم کاملا محسوس و قابل لمس است.

وی گفت: باید بدانیم که اقلیم بحث دیروز، امروز و فردا نیست؛ بلکه آینده است و باید آینده دورتری را تصور کرد که چه اتفاقی می‌افتد که با توجه به اقلیم شکننده مازندران این مهم به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با نگرانی از گرمایش کره زمین، تصریح کرد: آسیبی که براثر کم‌بارشی شاهد آن هستیم این است که به دلیل انتقال آب از حوزه‌های پربارش به نقاط دیگر بخش زیادی از زیستگاه‌ها دچار چالش شده است.

این مسؤول اضافه کرد: موضوع مهم دیگر اینکه مردم به دلیل ترس از آینده و ادامه کم‌بارشی، با پول مازاد اقدام به خرید زمین‌های کشاورزی در شمال می‌کنند که باید گفت این قبیل اقدامات خود به گرمای هوا دامن می‌زند.

رضوی خاطرنشان کرد: هر روز اتفاقی جدید در حال رخ دادن است و همه اتفاقات منجر به بدتر شدن اوضاع شده به‌طوری ‌که درخواست برای تغییر کاربری زمین کشاورزی افزایش یافته و به سمت صنعت پیش می‌رود و نتیجه آن می‌شود که مردم برخی خانه‌ دوم و حتی خانه سوم دارند.

وی ادامه داد: شاهد هستیم زمین‌های کشاورزی به مقیاس‌های کوچک‌تر تبدیل شده و مردم به سمت کشت دوم برنج سوق می‌یابند که خود موجب گرم‌تر شدن اقلیم می‌شود و بدتر اینکه در زمانی‌که رودخانه‌ها به کمترین سطح آب‌دهی می‌رسند میل به کشت دوم افزایش یافته که اوضاع را بدتر می‌کند.

مدیر‌کل هواشناسی خاطرنشان کرد: اگر قصد داریم کاری کنیم گردشگری در مازندران رواج پیدا  کند، این مهم به معنای فروش زمین کشاورزی و  تغییر کاربری نیست.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول