اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سلیمی‌نمین: تولیدات دانش‌بنیان عقب‌افتادگی در زمینه صادرات را جبران می‌کند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: امیدواریم این دولت که واقعا تلاش می کند و با ایثار زحمت می کشد، بتواند خودش را به دانش روز مجهز کند و بتواند اشتغال زایی را در بخش خصوصی دانش بنیان جهش دهد.

سلیمی‌نمین: تولیدات دانش‌بنیان عقب‌افتادگی در زمینه صادرات را جبران می‌کند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، رهبر معظم انقلاب امسال را به نام "تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین" نام گذاری کردند که اگر محقق شود بسیاری از مشکلات امروز کشور مرتفع خواهد شد.

عباس سلیمی نمین درباره اهمیت و ضرورت تحقق شعار سال گفت: تولید دانش بنیان یعنی اهتمام به تولیداتی که ارزش افزوده بسیار زیادی دارد. امروز تولیدات دانش بنیان می تواند ما را در زمینه صادرات عقب افتادگی های مان را جبران کند تا بتوانیم با حجم انرژی کمتر، ارزآوری بیشتری داشته باشیم، این اتفاق به سهولت ممکن است.

وی افزود: اگر بین دانش و تولید پیوند بخورد -که در این سال ها تا حدی این پیوند دارد اتفاق می افتد- نیازهای کشور به موسسات دانش بنیان ارائه می شود و آنها می توانند راهکارهای علمی لازم را تدوین کنند. کما اینکه آنها در این زمینه تاکنون تلاش های مناسبی انجام داده اند و توانسته اند برخی از کاستی هایی که به نظر نمی رسید ما بتوانیم آنها را در داخل برطرف کنیم، مرتفع کرده اند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: امروز تولیداتی در کشور انجام می شود که دانش خیلی در آن نقش اساسی ندارد، به عنوان مثال عمده تولیدات کشاورزی ما سنتی است اما اگر دانش بنیان شود یعنی بازار بهتر و شرایط بیشتر برای عرضه شدن خواهد داشت و علی القاعده می تواند به اشتغال زایی هم کمک چشم گیر کند.

وی افزود: امروز دولت را در حد انفجار می بینیم یعنی بسیاری از سازمان ها و دستگاه های دولتی بودجه شان را فقط صرف حقوق کارمندان می کنند، حال آنکه خیلی تأثیرگذاری در حوزه خودشان ندارند بنابراین اگر این اهتمام به صورت گسترده تر در کشور دنبال شود که ما تولیدات دانش بنیان داشته باشیم، به اشتغال زایی می رسیم که می تواند بیشتر در حوزه بخش خصوصی و تعاونی دنبال شود.

سلیمی نمین یادآور شد: تولیدات دانش بنیان درآمدزایی های چشم گیر دارد و می تواند در بخش خصوصی اشتغال ایجاد کند. امیدواریم این دولت که واقعا تلاش می کند و با ایثار زحمت می کشد، بتواند خودش را به دانش روز مجهز کند و بتواند اشتغال زایی را در بخش خصوصی دانش بنیان جهش دهد. البته ما دورنمای خوبی را از آینده داریم و نشانه ها بسیار امیدوارکننده است.

منبع: نامه نیوز

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول