اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

فعالیت سفارت ایران در اوکراین موقتا در مولداوی انجام می‌شود

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف اعلام کرد: با توجه به ادامه جنگ در اوکراین و عدم امکان تداوم فعالیت سفارت در کی‌یف، دولت ایران تصمیم گرفته تا زمان عادی شدن اوضاع، فعالیت سفارت را موقتا به شهر کیشینف پایتخت مولداوی منتقل کند.

فعالیت سفارت ایران در اوکراین موقتا در مولداوی انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف امروز (سه‌شنبه) دوم فروردین ماه ۱۴۰۱ در اطلاعیه‌ای از انتقال فعالیت این سفارتخانه به صورت موقت به شهر کیشینف پایتخت جمهوری مولداوی خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین ضمن تبریک عید سعید نوروز و فرارسیدن سال نو و آرزوی سلامتی و بهروزی برای تمامی ایرانیان به ویژه هموطنان ایرانی مقیم اوکراین، به آگاهی می‌رساند با توجه به ادامه جنگ در اوکراین و عدم امکان تداوم فعالیت سفارت در شهر کی‌یف، دولت جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته است تا هنگام عادی شدن اوضاع، فعالیت سفارت را موقتا به شهر کیشینف پایتخت جمهوری مولداوی منتقل کند.

این اطلاعیه می‌افزاید: این امر با توجه به نزدیکی به خاک اوکراین، حضور جمعی از ایرانیان در مولداوی و همچنین آکردیته بودن سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری مولداوی، امکان خدمت رسانی به هموطنان عزیز و تردد به داخل اوکراین را تسهیل می‌کند. 

در این اطلاعیه آمده است:علاوه بر کانال‌های موجود ارتباطی هموطنان با سفارت در فضای مجازی، شماره تلفننیز آماده پاسخگویی تمام وقت به پرسش ها و درخواست‌های هموطنان عزیز است.

به گزارش فارس، تاکنون دو پرواز از تهران به ورشو اقدام به انتقال دانشجویان و اتباع ایرانی مقیم اوکراین به کشور کرده است. در همین زمینه نیز وزیر خارجه لهستان اخیرا در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان با بیان این‌که تاکنون ۱۴۰۰ ایرانی از مرز اوکراین وارد لهستان شده‌اند، از اعزام تیم امدادی ایران به این کشور برای کمک به پناهجویان با هماهنگی سفارت ایران در ورشو استقبال کرد. (اینجا بخوانید)

لازم به ذکر است، جلسه ستاد ویژه اوکراین وزارت امور خارجه عصر (چهارشنبه) ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ به ریاست حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و با حضور مدیران بخش‌های ذیربط این وزارتخانه برگزار و در این نشست آخرین وضعیت بحران اوکراین و شرایط ایرانیان مقیم آن کشور، از جمله شهروندان ایرانی که به دلیل شدت بحران، مجبور به ترک اوکراین به سمت کشورهای همسایه شده‌اند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه پیش از این در نشستی مجازی درباره وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین بر ضرورت به کارگیری همه گزینه‌ها برای خروج ایمن ایرانیان از این کشور تأکید کرد و گفت: هیچ درخواستی از ایرانیان در هیچ شرایطی نباید بی‌پاسخ گذاشته شود. 

روابط عمومی وزارت امور خارجه همچنین روز (چهارشنبه) ۱۱ اسفند ماه در اطلاعیه‌ای از هموطنان ایرانی مقیم اوکراین درخواست کرد که هر چه سریع‌تر از مرزهای رومانی، مولداوی، مجارستان، اسلواکی و لهستان اقدام به خروج از این کشور کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول