اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تداوم نقض حاکمیت عراق؛ ترکیه نیروی نظامی به «دهوک» فرستاد

در ادامه تجاوزات ترکیه به حاکمیت بغداد، آنکار یک گروه نظامی جدید به کردستان عراق ارسال کرده است.

تداوم نقض حاکمیت عراق؛ ترکیه نیروی نظامی به «دهوک» فرستاد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس،  یک منبع محلی خبر داد که نظامیان ترکیه، تجهیزات جدیدی به منطقه کردستان عراق به ویژه در استان «دهوک» ارسال کردند.

این منبع به پایگاه خبری المعلومه گفت که یک گروه نظامی شامل 30 خودروی متعلق به ارتش ترکیه، وارد منطقه «کانی مآسی» در شهر «العمادیه» شد.

به گفته این منبع، این گروه ترکیه‌ای، از طریق مرزهای زمینی وارد عراق شد. این گروه تجهیزات نظامی داشتند و جایگزین گروه دیگری نیز نشدند.

حضور ترکیه در خاک عراق که به بهانه مبارزه با گروهک «پ ک ک» صورت می‌گیرد، موجب خشم و اعتراض بسیاری از گروههای سیاسی عراق شده است. «فاضل موات» عضو ائتلاف «دولة القانون» اخیرا از عملکرد دولت مرکزی و دولت کردستان در قبال اقدامات ترکیه انتقاد کرد.

موات گفته بود که «ترکیه، حاکمیت عراق را به بازی گرفته و پس از اینکه مشاهده کرده دولت مرکزی [عراق] قادر به حفظ اراضی خود نیست، دست به اشغال خاک [عراق] زده است».

وی با بیان اینکه این اقدامات ترکیه، باعث خواهد شد که «عراق، بخش دیگری از خاک خود را از دست دهد»، خاطر نشان کرد: «نفوذ نیروهای ترکیه در شمال کردستان، نیازمند مداخله و راهکارهای سریع است تا استانهای دیگری از [اراضی] عراق، از دست نروند».

این مقام عراق همچنین تأکید کرد که «باید به نیروهای اشغالگر، پاسخ نظامی داد؛ نیروهایی که همه پروتکلها و قوانبین بین‌المللی را نقض می‌کنند».

این در حالی است که المعلومه به تازگی به نقل «کاوه شیخ موس» عضو روابطد عمومی حزب کارگران کردستان گزارش داد که «ترکیه برای تحمیل اراده خود در تشکیل کابینه آینده عراق، نقش پلیدی ایفا می‌کند».

شیخ موس همچنین تأکید کرد که «تحرکات اخیر گروههای تروریستی، با تحریک و هدایت ترکیه صورت می‌گیرد؛ به نحوی که این کشور در تلاش است در عرصه امنیتی، خلل ایجاد کند تا اراده سیاسی خود را تحمیل کند».

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول