اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان: ما و سوریه در یک سنگر واحد هستیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به دمشق با بیان این‌که ما و سوریه در یک سنگر واحد هستیم، بر حمایت ایران از رهبری، دولت و مردم سوریه تأکید کرد.

امیرعبداللهیان: ما و سوریه در یک سنگر واحد هستیم

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) سوم فروردین ماه با استقبال فیصل المقداد همتای سوریه‌ای خود وارد فرودگاه دمشق شد.

وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور در سوریه، گفت: خیلی خوشحال هستم که امروز در پایتخت سوریه به همراه همکارانم حضور دارم. خرسندم که روابط تهران و دمشق در بهترین شرایط خود قرار داد و ما امروز از رابطه استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه سخن می‌گوییم.

وی افزود: امروز در کنار همه ابعاد روابط دو کشور، موضوع همکاری‌های اقتصادی و تجاری در صدر دستورکار ما قرار دارد.

وزیر خارجه با بیان این‌که مشورت‌های تجاری، اقتصادی و سیاسی دو کشور در بهترین سطح خودش جریان دارد، اظهار داشت: آنچه را که به نفع مردم دو کشور است، در دستورکار ما قرار دارد.

وی بیان کرد: ما در یک سنگر واحد هستیم و ایران از رهبری، دولت و مردم سوریه حمایت می‌کند.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان قرار است در این سفر ضمن دیدار و گفت‌وگو با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه با بشار اسد رئیس جمهور این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

این سومین سفر امیرعبداللهیان به دمشق بعد از تصدی به وزارت خارجه است. او شهریور ماه و مهر ماه به دمشق سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

لبنان مقصد بعدی سفر امیرعبداللهیان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول