اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نشریه چینی: شلیک موشک «کینژال» روسیه، شوک به ناتو وارد کرد

یک نشریه چینی نوشته موشک‌های روسیه برتری قابل توجهی نسبت به موشک‌های آمریکا و ناتو دارند.

نشریه چینی: شلیک موشک «کینژال» روسیه، شوک به ناتو وارد کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه چینی روز سه شنبه حمله اخیر روسیه به منطقه نظامی اوکراین با موشک ابرفراصوت را «شوکی به ناتو» خواند.

به نوشته وبگاه روسی «نیوایزو» یک نشریه چینی در این زمینه نوشت که استفاده دقیق و موثر از موشک ابرفراصوت «کینژال» در  حمله به  اوکراین شوکی بر ناتو  بود.

این نشریه چینی نوشت:«استفاده از موشک کینژال از اهمیت بالایی برخوردار است. این اولین بار در تاریخ بشر است که سلاح‌های ابرفراصوت وارد نبرد واقعی می‌شوند.»

به گزارش این نشریه چینی، موشک‌های روسیه مزیت غیرقابل انکاری نسبت به ناتو و ایالات متحده دارند، زیرا موشک‌های ابرفراصوت ارتش ایالات متحده هنوز در مرحله آزمایشی هستند.

این نشریه چینی نوشت که موشک کینژال واقعا منطقه تسلیحاتی ارتش اوکراین را هدف قرار داد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه در نشست خبری اعلام کرد که برای  نخستین بار در عملیات  خود در اوکراین از موشک‌های ابرفراصوت استفاده کرده است.  وزارت دفاع روسیه روسیه اعلام کرد که از جدیدترین موشک ابرفراصوت صوت خود برای اولین بار در یک درگیری برای هدف قرار دادن یک انبار تسلیحات در غرب اوکراین استفاده کرده است.

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه در جریان یک نشست خبری گفت که موشک‌های «کینژال» یک انبار موشک و مهمات زیر زمینی را در منطقه «ایوانو فرانکیوسک» در اوکراین منهدم کردند. این حمله که روز جمعه رخ داد و اولین استفاده از موشک های ابرفرا صوت از زمان حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه بود.

موشک‌های ابرفراصوت «کینژال» می‌توانند اهدافی تا فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری (۱۲۴۳ مایل) را مورد اصابت قرار دهند. موشک‌های کینژال یکی از چندین سلاح راهبردی است که «ولادیمیر پوتین»،  رئیس جمهور روسیه در مارس ۲۰۱۸ از آن رونمایی کرد. موشک کینژال سرعتی بیش از پنج ماخ (سرعت صوت) دارد و به لطف سرعت بسیار زیاد خود می‌تواند به سادگی از سامانه‌های پدافند هوایی ناتو پیشی بگیرد. کلاهک این موشک ۱۰۰۰ کیلوگرم مواد منفجره حمل می‌کند و می‌تواند تاسیسات زیرزمینی را هم منهدم کند.

کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا طی سال‌های گذشته از دولت اوکراین حمایت‌های مالی و نظامی گسترده‌ای داشته و پس از شروع درگیری‌ها در این کشور نیز به حمایت‌های خود در کنار اعزام مزدور ادامه داده‌اند آمریکا تاکنون محموله‌های نظامی بسیاری  از جمله موشک‌های ضد تانک «جاولین» به اوکراین ارسال کرده است. 

پوتین  هشدار داد که  اقدامات کشورهای غربی از جمله ارسال سلاح و سربازان مزدور به اوکراین، این کشور را به خون می‌کشد. رئیس جمهور روسیه با محکوم کردن تحریم‌های جدید غرب علیه کشورش به‌خاطر عملیات در اوکراین، این تحریم‌ها را «ضربه‌ای جدی به کل اقتصاد جهانی» توصیف کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول