اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

صدور مجوزهای شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل و تسریع شود

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: باید صدور مجوزهای شرکت‌های دانش بنیان تسهیل و تسریع شود و حمایت‌های لازم با ارائه تسهیلات از آنها به عمل آید.

صدور مجوزهای شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل و تسریع شود

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: شرکت‌های دانش بنیان با کم‌ترین هزینه، بیشترین درآمد و بهره‌وری را‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند و ما می‌توانیم با سرمایه‌گذاری در این حوزه از خروج مقادیر زیادی ارز از کشور جلوگیری کنیم.

وی افزود: ما زمانی می‌توانیم از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم که تکنولوژی و دانش را‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار داشته باشیم و شرکت‌های دانش بنیان این کمک را‌‌‌‌‌‌‌‌ به ما می‌کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: ما باید در زمینه شرکت‌های دانش بنیان سرمایه‌گذاری جدی داشته باشیم و صدور مجوزها برای این شرکت‌ها باید تسهیل و تسریع شود.

رشیدی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید حمایت‌های مالی لازم از شرکت‌های دانش بنیان به عمل آید و تسهیلات کم‌بهره به آنها پرداخت شود تا آنها بتوانند کار خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ شروع کرده و ادامه دهند.

وی افزود: واقعیت این است که بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان به دلیل شرایط بد اقتصادی نتوانسته‌اند به کار خود ادامه دهند و نیروهای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ تعدیل کردند و یا با ظرفیت پایین کار می‌کنند که اگر ما همین شرکت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ مجدد به چرخه تولید بازگردانیم و از آنها حمایت کنیم، کارمان جلو می‌افتد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس آمادگی کامل دارد تا برای سرعت بخشیدن برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تحقق شعار سال اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

رشیدی خاطرنشان کرد: قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار باید به شرکت‌های دانش بنیان نیز تسری پیدا کند و این شرکت‌ها هم مشمول این مصوبه مجلس شوند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول