اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار کرملین به ناتو درباره اعزام «نیروی حافظ صلح» به اوکراین

سخنگوی کرملین گفت که تصمیم ناتو در اعزام نیروی حافظ صلح به اوکراین «بسیار خطرناک» خواهد بود.

هشدار کرملین به ناتو درباره اعزام «نیروی حافظ صلح» به اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه گفت تصمیم ناتو برای اعزام نیروهای حافظ صلح به اوکراین «بسیار عجولانه» و «به شدت خطرناک» خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در مسکو گفت که هرگونه برخورد احتمالی بین ارتش روسیه و ناتو می‌تواند منجر به عواقب غیرقابل جبران شود.

پسکوف افزود که ایالات متحده بر کشورهای «گروه ۲۰» فشار می آورد تا روسیه را از این گروه اخراج کنند، اما بسیاری از کشورها مقاومت کرده‌اند. وی گفت: «شماری از کشورها ترجیح می‌دهند به دیدگاه مستقل خود پایبند باشند.»

پسکوف در زمینه پیوستن بلاروس به عملیات نظامی در اوکراین  گفت که «آلکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس توضیح داده که چنین برنامه‌ای وجود ندارد. وی همچنین احتمال دخالت نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی در این درگیری را رد کرد و گفت: «چنین موضوعاتی مورد بحث قرار نگرفته است».

پسکوف درباره اتهامات مربوط به هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در جنگ کنونی از سو روسیه گفت: «ارتش روسیه به غیرنظامیان حمله  یا شلیک نمی‌کند.»

 وی ادعاهای مقام‌های اوکراینی را «دروغ» خواند. پسکوف اظهار داشت، شاهدان بیشتری از شهرها بیرون می‌آیند و می‌گویند که آنها به عنوان سپر انسانی در آنجا نگهداری می‌شوند و نیروهای ملی‌گرای اوکراین به سمت غیرنظامیان شلیک کرده‌اند.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا نیز روز چهارشنبه با انتقاد از سیاست‌های غرب در اوکراین گفت که ارسال تسلیحات و اعزام مزدور به اوکراین، سیاست‌های بسیار خطرناکی هستند که تهدید مستقیم برای امنیت اروپا و جهان ایجاد می‌کند.

وی در این خصوص گفت: «سیل تسلیحات به اوکراین و اعزام مزدوران خارجی به قلمرو اوکراین غیرمسئولانه و بسیار خطرناک است. نظامی کردن اوکراین یک تهدید مستقیم برای امنیت اروپا و جهان است.»

بنابر گفته این دیپلمات روس، بخش چشمگیری از تسلیحات عرضه شده غرب به اوکراین، در دستان راهزن‌ها، نازی‌ها، تروریست‌ها و مجرمان قرار می‌گیرد و این در حالی است که « شبه‌نظامیانی که از سراسر جهان به اروپا آمده‌اند، می‌توانند پس از آن تجربه رزمی به‌دست‌آمده در اوکراین را در هر کجا به کار ببرند.»

آنتونوف گفت: «ما از حامیان رژیم کی‌یف می‌خواهیم که تشویق به خونریزی در اوکراین را متوقف کنند و عواقب فعالیت‌های خود را جدی بگیرند.»

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته گفت که کشورش قصد دارد کمک‌های نظامی بیشتری از جمله سامانه‌های ضدهوایی، هواپیماهای بدون سرنشین، موشک‌های ضد تانک، سلاح‌های سبک و مهمات به کی‌یف ارائه کند. او همچنین متعهد شد ۸۰۰ میلیون دلار کمک نظامی اضافی به اوکراین بدهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول