اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

شبهه و شایعه

مهمترین شایعات خرداد۱۴۰۰؛ از دروغ‌های انتخاباتی تا واکسن‌های مغناطیسی!

خردادماه سال ۱۴۰۰ شایعات زیادی درخصوص واکسن کرونا و فروختن ایران به چین منتشر شد که هیچ کدام صحت نداشت.

مهمترین شایعات خرداد۱۴۰۰؛ از دروغ‌های انتخاباتی تا واکسن‌های مغناطیسی!

خبرگزاری فارس، مهمترین شایعات، تحریفات و ترفندهای شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و کاربران معاند و ضدانقلاب در سال گذشته را بازخوانی می‌کند. در ادامه مهمترین شایعات منتشر شده در خردادماه ۱۴۰۰ را مرور می‌کنیم: 

* شایعات انتخاباتی

با توجه به برگزاری سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در خردادماه ۱۴۰۰، بیشترین شایعات این ماه مربوط به انتخابات بود. خبرگزاری فارس در همان زمان در گزارشی مفصل خط خبری شبکه‌های معاند در انتخابات(اینجا)، تحریف آنلاین مناظرات انتخاباتی(اینجا)، شایعات مناظره اول(اینجا) و شایعات مناظره دوم(اینجا) پرداخت. البته تهمت‌های غیراخلاقی به علیرضا زاکانی(اینجا)و عبدالناصر همتی(اینجا) و یا شایعه انتخاباتی منسوب به آیت‌الله علوی گرگانی (اینجا) منتشر شد که خبرگزاری فارس درهمان زمان به آن ها پاسخ داد.

 

* شایعه دستبوسی فرح توسط حدادعادل

خردادماه سال گذشته برخی با انتشار تصویری جعلی مدعی دستبوسی فرح دیبا توسط غلامعلی حدادعادل شدند،ادعایی که همان زمان تکذیب شد(اینجا رابخوانید).

 

* شایعه عجیب جهانی درباره واکسن کرونا

در اواسط خرداد ماه بودکه برخی کاربران به نقل از لوک مونتاژیه، برنده جایزه نوبل مدعی شدند کسانی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند تا دو سال دیگر جانشان را از دست خواهند داد! اما مراجعه به اصل فیلم سخنرانی وی  نشان می‌داد که چنین موضوعی صحت نداشته است.(اینجا)

 

* آهنربایی شدن بدن بعد از تزریق واکسن کرونا

ماجرای آهنربایی شدن بدن بعد از تزریق واکسن کرونا هم شایعه دیگری بود که در سومین ماه ۱۴۰۰ در ایران منتشر شده بود؛ شایعه‌ای که ابتدا در بین رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی و سپس وارد ایران شد.اما مسئولان پزشکی توضیحات لازم در خصوص این ادعا را ارائه کردند و ترس از تزریق واکسن برطرف شد.

 

* ادعای بدرفتاری یک قاضی با سرباز

در سومین ماه سال ۱۴۰۰، فیلمی از بدرفتاری فردی که خودش را قاضی دادگستری جا زده بود منتشر شد که سروصدای زیادی در فضای مجازی کرده بود. اما بررسی ها در همان زمان مشخص شد که چنین ادعایی صحت نداشته است(اینجا را بخوانید).

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول