اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

چشمه آب گرم و تالاب‌های نمکی؛ تجسم جلوه‌های طبیعت در لامرد

منطقه آب‌گرم شهرستان لامرد یکی از مکان‌های مناسب گردشگری لامرد است که در کنار آن تالاب‌های زیبای نمکی نیز وجود دارد.

چشمه آب گرم و تالاب‌های نمکی؛ تجسم جلوه‌های طبیعت در لامرد

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، شهرستان لامرد در ۴۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان فارس واقع شده و تا خلیج نیلگون همیشه فارس ۴۰ کیلومتر فاصله دارد.

وسعت این شهرستان جنوبی فارس که به عنوان دروازه جنوبی استان نیز محسوب می‌شود ۳ هزار و ۹۳۲ کیلومتر و از سطح دریا ۴۳۰ متر ارتفاع دارد که از نظر جغرافیایی جزء مناطق گرم و خشک به حساب می‌آید.

لامرد از شمال به شهرستان‌های لار، گراش و خنج، از جنوب به شهرستان پارسیان، از شرق به شهرستان بستک استان هرمزگان و از غرب به شهرستان مُهر منتهی می‌شود.

این شهرستان مناطق نمونه و ویژه گردشگری، آثار تاریخی و صنایع دستی بسیار دارد و به سرزمین نخل‌های همیشه سبز و برکه‌های سفید شهرت یافته است.

مناطق گردشگری در شهرستان لامرد هر ساله با فرا رسیدن عید باستانی نوروز مورد استقبال بسیاری از گردشگران و مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

منطقه گردشگری آب‌ گرم لامرد

این منطقه گردشگری در ۲۰ کیلومتری شرق در نزدیکی روستای کرزا بخش مرکزی لامرد واقع شده و از گروه آب‌های بسیار گرم دنیا به حساب می‌آید و دلیل آن نیز حرارت بالای ۴۸ درجه سانتی‌گراد است که برای درمان درد مفاصل و استخوان بسیار موثر واقع می‌شود.

آب‌گرم لامرد در تمام فصول سال پذیرای گردشگران داخلی از تمام نقاط کشور و خارج به ویژه از کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی اروپا است.

منطقه تفریحی و توریست درمانی آب‌گرم لامرد که در کنار آن تالاب های نمکی زیبایی نیز وجود دارد از ظرفیت های فراوانی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است اما برای استفاده بهینه از این قابلیت ها، ضروری است همه نهادها و دستگاه های متولی برای فراهم کردن امکانات اولیه رفاهی و خدمات مناسب در این منطقه همکاری کنند.

منطقه آب‌گرم این شهرستان، یکی از مکان های مناسب گردشگری لامرد است که متاسفانه تاکنون مورد توجه قرار نگرفته و مغفول مانده است.

گردشگران نوروزی در بازدید خود از منطقه گردشگری آب گرم لامرد حتما باید به نکات ایمنی نیز توجه داشته باشند زیرا دمای بالای آب در روز، متصاعد شد گاز گوگرد و توقف طولانی مدت، منجر به خفگی خواهد شد.

به گزارش فارس، با توجه به بارندگی‌های بسیار خوب سال جاری در سطح لامرد و فروکش شدن ویروس کرونا، پیش‌بینی‌ می‌شود این شهرستان با افزایش حضور مسافران نوروزی نسبت به سال‌های گذشته در این شهرستان مواجه شود.

انتهای پیام/س/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول