اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

آیت‌الله خاتمی: مسئولان پس از تعطیلات بلافاصله به خدمت بپردازند

خطیب جمعه تهران خطاب به مسئولان گفت: توصیه می‌کنم پس از تعطیلات، یکی دو روز نخست کار را به عیددیدنی سپری نکنند و بلافاصله به خدمت بپردازند.

آیت‌الله خاتمی: مسئولان پس از تعطیلات بلافاصله به خدمت بپردازند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس آیت‌الله سیّد احمد خاتمی، امام جمعه موقّت تهران در خطبه‌های امروز (5 فروردین) نمازجمعه تهران با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان گفت: اولیاءالله خود را برای دعای ابوحمزه ثمالی که خواندن آن در ماه مبارک رمضان سفارش شده آماده می‌کردند و اسامی بزرگانی که دعای ابوحمزه را در نماز شب می‌خواندند وجود دارد.

خاتمی با اشاره به آیه‌های توحیدی قرآن گفت: معرفت به صفات خدا در معرفت‌افزایی انسان تأثیرگذار است. ازجمله این صفات، علم خدا به جهان هستی است.

وی با اشاره به توصیه امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «عالم محضر خداست؛ در محضر خدا معصیت نکنید» گفت: اینکه خدا همراه انسان را می‌بیند می‌تواند هویت انسان را زیر و رو کند. این باور در عرصه‌های مختلف اثرگذار است و باعث می‌شود انسان احساس تنهایی و غربت نکند. 

خطیب جمعه تهران در خطبه دوم نمازجمعه با تبریک سال نو گفت: امیدواریم دعایی که در ابتدای سال خوانده‌ایم برای همه مردم محقق شود.

وی با اشاره به درگذشت آیت‌الله ری‌شهری گفت: اخیراً 4 عزیز دیگر را از دست داده ایم؛ مرحوم آ‌یت‌‌الله العظمی علوی گرگانی مرجع انقلابی که همواره وفادار به نظام و انقلاب بود. آیت‌الله سیدمجتبی رودباری که از علمای محبوب گیلان و از شاگردان امام در قم و نجف بود. آیت‌الله سید محمد فقیه نی‌ریزی که از چهره‌های انقلابی و از نمایندگان مجلس خبرگان از استان فارس بود. چهارمین چهره هم مرحوم حجت الاسلام سید محسن شفیعی از خوزستان بود که مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان امید آینده نام بردند.

خاتمی با بیان اینکه مرحوم ری شهری در کنار شما در صف اول نمازجمعه می‌نشست، گفت: ایشان با تمام وجود ولایتمدار بود و مرد کارهای بزرگ بود.

وی در ادامه از خدمتگزاران نوروز ازجمله پلیس، پرسنل بیمارستان‌ها، اورژانس، هلال احمر، صداوسیما و حمل و نقل قدردانی کرد.

خاتمی خطاب به مسئولان گفت: توصیه می‌کنم پس از تعطیلات، یکی دو روز نخست کار را به عیددیدنی سپری نکنند و بلافاصله به خدمت بپردازند.

خاتمی با اشاره به شعار سال گفت: حدود ده سال است که رهبر معظّم انقلاب در نامگذاری های سال روی مسائل اقتصادی تکیه دارند؛‌ علّت آن هم این است که دشمن درصدد ضربه زدن از کانال اقتصاد است و این تدبیر رهبر انقلاب، توطئه دشمنان را ناکام می‌گذارد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب از فشار معیشتی به عنوان یکی از تلخی‌های سال 1400 یاد کردند اضهار داشت: رنج این رهبر بزرگ رنج مردم است و همانطور که ایشان گفتند علاج این مشکلات با صبر و گذشت زمان رخ خواهد داد.

خاتمی با بیان اینکه دشمن در حال تلاش برای پمپاژ یأس پراکنی است گفت: این در حالی است که عناصر امیدآفرینی در کشور موج می‌زند.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: نخستین عنصر امیدآفرین، کمک خداست که همواره بوده و از این به بعد هم ان‌‌شاءالله خواهد بود. عنصر دوم امید، وجود مردمی مومن و وفادار به انقلاب است. دشمن 44 سال تلاش کرد تا این مردم را از انقلاب جدا کند امّا نتوانست و نخواهد توانست.

خاتمی یکی از عناصر امیدآفرینی را تجربه‌های گذشته دانست و گفت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت ما در فشار حداکثری شکست مفتضاحانه خوردیم. به آنها می‌گویم سال 1401 هم منتظر شکست‌های مفتضحانه دیگر باشید.

وی ادامه داد: چهارمین عنصر امیدآفرینی ظرفیت های بی‌بدیل کشور از جمله نیروی انسانی، ذخایر عظیم نفت و گاز، قدرت موشکی و روحیه انقلابی مردم است.

خاتمی افزود: در صدر همه عناصر امیدآفرین، رهبری فقیه، سیلی خورده قبل از انقلاب، رزمنده دوره‌های بحرانی جنگ، رهبری دوراندیش، آیت‌الله العظمی امام خامنه ای وجود دارد که با این عناصر امیدآفرین، جایی برای یاس وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول