اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: سیاست آمریکا برای انزوای روسیه شکست می‌خورد

سخنگوی کاخ کرملین با درخواست از آمریکا برای توضیح درباره ارتباط پسر رئیس جمهور این کشور با آزمایش‌های بیولوژیک در اوکراین، گفت دوره صمیمانه روابط روسیه و ناتو به پایان رسیده است.

کرملین: سیاست آمریکا برای انزوای روسیه شکست می‌خورد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (جمعه) خواستار توضیح آمریکا درباره ارتباط «هانتر بایدن» پسر رئیس‌جمهور این کشور با آزمایشگاه‌های بیولوژیک در اوکراین شد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «آمریکا به تلاش‌های خود برای منزوی کردن روسیه ادامه می‌دهد اما این سیاست با شکست مواجه خواهد شد و به نتیجه نمی‌رسد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی اظهار داشت: «روسیه خواستار توضیح درباره دخالت پسر بایدن در کار آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین است».

سخنگوی کرملین توضیح داد: «وزارت دفاع روسیه در حال تدارک تدابیری برای تقویت جبهه غربی در پس زمینه تحرکات ناتو است. ناتو به عنوان ابزاری برای رویارویی ایجاد شد و هنوز هم این وظیفه را انجام می‌دهد و کار دیگری برای آن تعریف نشده است».

پسکوف ادامه داد: «صحبت در مورد آینده مذاکرات در مورد تضمین‌های امنیتی زود است. واقعیت تغییر کرده است و نیاز به ارزیابی مجدد است. دوره عاشقانه روابط روسیه و ناتو به پایان رسیده است».

وی در مورد درخواست برای حذف روسیه از گروه ۲۰ نیز گفت: «روسیه در صورت امکان حاضر به شرکت خواهد بود و در غیر این صورت هیچ چیز کشنده‌ای وجود نخواهد داشت».

پیش از این، وزارت دفاع روسیه ویدئویی از شلیک موشک بالستیک تاکتیکی «اسکندر اِم» که به پایگاه نیروهای خارجی در اوکراین اصابت کرد را منتشر نمود. (جزئیات بیشتر)

در ۲۴ فوریه، روسیه در پاسخ به درخواست کمک از سوی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک (جدایی‌طلبان شرق اوکراین)، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که «غیر نظامی‌سازی و نازی‌زدایی» از اهداف کلیدی این عملیات است. مسکو بارها تاکید کرده که هیچ برنامه‌ای برای اشغال اوکراین ندارد و تاکید می‌کند که نیروهای مسلح روسیه فقط زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند. ایالات متحده و متحدانش، از جمله ژاپن، با اعمال تحریم‌های جامع علیه روسیه به اقدام مسکو واکنش نشان دادند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول