اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

معاون وزیر بهداشت: حضور نخبگان توانمند، پیشبرد طرح‌های پزشکی را تضمین می‌کند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرکت‌های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی توانمندی دارد که در زمینه پزشکی بازساختی فعالیت دارند، همچنین این مراکز، طرح‌های متنوعی دارند که در راستای نیاز حوزه سلامت کشور است و در اولویت فعالیتها قرار می‌گیرد.

معاون وزیر بهداشت: حضور نخبگان توانمند، پیشبرد طرح‌های پزشکی را تضمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران امروز طی بازدید از برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) اظهار کرد: دستیابی به اهداف شعار امسال، بسیار سرنوشت ساز است.

وی تاکید کرد: باید تحقیقات و پژوهش ها در دانشگاه های علوم پزشکی کشور ارتقا یابد و برای رسیدن به این هدف مهم، سه اصل اعتماد به قشر جوان و پژوهشگر، انتخاب طرح های تحقیقاتی بر اساس استنادهای علمی و استفاده از ظرفیت های دانشگاه های علوم پایه و مهندسی و رفع موانع تولید و نیز ایجاد ظرفیت جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی در تحقیقات و فن آوری در دستور کار دانشگاه های علوم پزشکی قرار بگیرد.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: باید درصد قابل توجهی از تحقیقات کشور را از درون شرکت های دانش بنیان پیش برد، زیرا دانشگاه ها علاوه بر دانش و نخبگان توانمند از زیرساخت های مطلوبی برای انجام مطالعات و طرح های تحقیقاتی که نیاز مردم را در حوزه سلامت مرتفع می سازد، بهره‌مند هستند.

پناهی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی توانمند بزرگی دارد که در حوزه های مختلف مانند پزشکی بازساختی، سل تراپی و ژن تراپی فعالیت دارند، همچنین این شرکت ها و مراکز تحقیقاتی طرح های متنوعی دارند که در راستای نیاز حوزه سلامت کشور است و در اولویت فعالیت ها قرار می گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: دانشگاه های علوم پزشکی، علوم پایه و مهندسی، برای رسیدن به محصولات دانش بنیان باید در کنار هم قرار بگیرند و از ظرفیت های یکدیگر برای پیشبرد اهداف استفاده کنند.

پناهی، حمایت ویژه خود را از تکمیل طرح های تحقیقات در زمینه تجهیزات پزشکی و توانبخشی و محصولات و فرآورده هایی که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه دارو و مکمل، سرطان و داروهای نوترکیب در حال انجام و پیگیری است، اعلام کرد و افزود: امیدواریم که در ۶ ماه نخست امسال به عرصه مصرف برسد، همچنین تکمیل اتاق تمیز و اخذ مجوزهای فرآوردهای دارویی و تجهیزات پزشکی نیز مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش فارس، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بخش های مختلف برج پژوهشی محمدرسول الله(ص) مانند آزمایشگاه های مرکز تحقیقات پیوند و ترمیم اعضاء، مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی بازدید کرد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول