اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بورل: به حصول توافق با ایران بسیار نزدیک هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، ایران و کشورهای حاضر در مذاکرات وین به حصول توافق بسیار نزدیک هستند.

بورل: به حصول توافق با ایران بسیار نزدیک هستیم

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه ضمن سخنرانی در نشست دوحه به مسائل پیرامون توافق هسته‌ای ایران و بحران اوکراین پرداخت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام اروپایی در سخنرانی خود گفت: «به حصول توافق در زمینه گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران بسیار نزدیک هستیم».

این دیپلمات اروپایی همچنین گفت بحران اوکراین خطری برای تمام جهان است و نباید روسیه را به سمت تقویت همکاری با چین سوق داد. (جزئیات بیشتر)

اظهارات بورل درباره نزدیک بودن توافق در مذاکرات وین در حالی مطرح می‌شود که «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده هیأت این اتحادیه در مذاکرات وین از سفر خود به تهران خبر داده است.

دقایقی بعد نیز خبرنگار نشریه «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع مطلع گزارش داد که مورا بعد از سفر به تهران، به واشنگتن می‌رود تا برای نهایی‌کردن این گفتگوها تلاش کند.

لازم به ذکر است از زمان بازگشت هیأت‌ها از وین در ۲۰ اسفند ماه به پایتخت‌ها، رایزنی‌ها بین علی باقری و انریکه مورا در جریان بود و از سوی دیگر حسین امیرعبداللهیان و جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت مستمر با هم به رایزنی پرداختند.

براساس تفاهم صورت گرفته، انریکه مورا قرار است امشب (شنبه) ششم فروردین ماه ۱۴۰۱ وارد تهران شود و فردا (یکشنبه) با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و احتمالا دیدارهایی نیز بین مورا و برخی مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران بنا به درخواست مورا انجام شود.

در همین زمینه خبرنگار فارس مطلع شد که در این سفر دو طرف آخرین وضعیت گفت‌وگوها را بررسی کرده و در خصوص موضوعات باقیمانده بحث و تبادل نظر خواهند کرد. مورا پس از این دیدار روز دوشنبه به منظور گفت‌وگو با مقامات آمریکایی به واشنگتن سفر می‌کند.

یک منبع مطلع نیز در این باره تصریح کرد که به دلیل عدم اتخاذ تصمیم سیاسی لازم از سوی واشنگتن، هنوز در نقطه توافق قرار نداریم و این تلاش‌های صورت گرفته در راستای حل و فصل برخی موضوعات باقیمانده است. (جزئیات بیشتر)

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول