اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

وعده اتصال سازمان نظام مهندسی به درگاه ملی مجوزها تا 2 هفته بعد از اتمام مهلت قانونی

سرپرست سازمان نظام مهندسی گفت: تلاش می‌کنیم تا یکی ـ دو هفته دیگر موانع برطرف شود و به درگاه ملی مجوزها متصل شویم.

وعده اتصال سازمان نظام مهندسی به درگاه ملی مجوزها تا 2 هفته بعد از اتمام مهلت قانونی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمزه شکیب در ارتباط تلفنی با بخش خبری ساعت 14 در پاسخ به این سوال که چرا سازمان نظام مهندسی در مهلت قانونی به درگاه ملی مجوزها متصل نشده است، اظهارداشت: سازمان نظام مهندسی از این اتفاق استقبال می‌کند زیرا صدور الکترونیکی مجوزها موجب تسهیل فرایند کسب و کار اعضای سازمان می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اتصال به درگاه ملی مجوزها چند مشکل وجود دارد، افزود: یکی از مشکلات این است که برای صدور یا تمدید پروانه اشتغال به کار یا تمدید شود مفاصاحساب مالیاتی است که باید آنلاین باشد و استعلام مدارک تحصیلی و خدمت وظیفه باید آنلاین باشد اما هنوز امکان دریافت پاسخ آنلاین این استعلامات نیست.

سرپرست سازمان نظام مهندسی تصریح کرد: اخیرا هم وزیر راه شهرسازی دستور دادند که این کار به فوریت انجام شود و هر‌چه زودتر اتصال سازمان مهندسی به درگاه ملی مجوزها انجام شود.

شکیب با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا یکی دو هفته دیگر موانع برطرف شود و به درگاه ملی مجوزها متصل شویم، گفت: این اقدام قطعا کمک خوبی به اعضای سازمان می‌کند.

به گزارش فارس، طبق قانون همه دستگاه‌های مشمول ماده 7 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی باید تا 5 فروردین ماه 1401 به درگاه ملی مجوزها متصل شوند و در صورت عدم اتصال، نهادهای نظارتی طبق این قانون باید با دستگاه‌های خاطی برخورد کنند. 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول