اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفر رئیس پارلمان عراق به تهران به تعویق افتاد

منابع خبری شامگاه شنبه از معوق شدن سفر رئیس پارلمان عراق به تهران که قرار بود یکشنبه انجام شود خبر دادند.

سفر رئیس پارلمان عراق به تهران به تعویق افتاد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق اعلام کرد سفر او به تهران که قرار بود یکشنبه انجام شود به تعویق افتاده است.

به گزارش موازین نیوز در بیانیه دفتر رئیس پارلمان عراق آمده است: الحلبوسی قصد دارد سفر خود به جمهوری اسلامی ایران را که به دعوت محمد باقر قالیباف همتای ایرانی او انجام شده بود به تعویق بیندازد.

در این بیانیه آمده است: تعویق سفر به دلیل یک سری مسائل قانونی و پارلمانی مربوط به دو طرف رخ داد.

دفتر الحلبوسی روز گذشته (جمعه) گزارش داده بود که قرار است رئیس پارلمان عراق در صدر یک هیأت پارلمانی، یکشنبه به تهران سفر کند.

دفتر الحلبوسی گفته بود که این سفر بنا به دعوت رسمی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد. قرار بود الحلبوسی در این سفر با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و سایر مسئولان جمهوری اسلامی ایران دیدار کند. 

قالیباف دی ماه گذشته، پس از انتخـاب الحلبوسی  به عنوان رئیس پارلمان جمهوری عراق، با ارسال پیامی به وی، از الحلبوسی خواست که به تهران سفر کند.

رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حمایـت و پشتیبانی مجـالس دو کشـور مناسـبات برادرانـه فیمابین در عرصه‌های گوناگون بیش از پیش توسعه و گسترش خواهد یافت، تأکید کرد، همکاری‌های پارلمانی فیمابین به عنـوان بخـش مهمی از روابـط دوستانه تهـران و بغداد موجـب اسـتحکام و تحکیم روزافـزون مـراودات دو کشـور در عرصـه هـای گوناگون خواهد بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شهریور ماه گذشته، که به منظور شرکت در نشست منطقه ای حمایت از عراق در بغداد حضور داشت با رئیس پارلمان عراق دیدار و گفت و گو کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول