اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۱۵۲ نفر کشته و مصدوم در تصادفات جاده‌ای خراسان‌جنوبی

رئیس بازرسی گشت پلیس راه خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون را ۱۶۷ فقره تصادف رخ داده که در این تصادفات ۱۵۲ نفر فوت یا مصدوم شدند.

۱۵۲ نفر کشته و مصدوم در تصادفات جاده‌ای خراسان‌جنوبی

علی شاهزهی، رئیس بازرسی گشت پلیس راه خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهار داشت: در حال حاضر در جاده‌های استان ترافیک روان است.

وی با اشاره به وضعیت جوی که در برخی نقاط باد شدید و گرد و خاک وجود دارد، تصریح کرد: این امر سبب کاهش میزان دید رانندگان می‌شود و تقاضا داریم رانندگان با دقت بیشتری رانندگی کنند.

رئیس بازرسی گشت پلیس راه خراسان‌جنوبی آمار تصادفات از ابتدای طرح نوروزی تاکنون را ۱۶۷ فقره دانست و یادآور شد: در این تصادفات ۱۵۲ نفر فوت یا مصدوم شدند.

شاهزهی با بیان اینکه بیش از نیمی از تصادفات واژگونی و خروج از جاده بوده است، ادامه داد: بیشتر آن‌ها ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان بوده است.

وی با بیان اینکه ۵۹ درصد تصادفات در جاده‌های اصلی رخ داده است، متذکر شد: میزان ۴۱ درصد تصادفات در جاده‌های فرعی و روستایی بوده است.

رئیس بازرسی گشت پلیس راه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۳۷ درصد تصادفات ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی بوده است، افزود: علت ۳۳ درصد از تصادفات انحراف به چپ و ۱۸ درصد تخطی از سرعت مطمئنه گزارش شده است.

شاهزهی با بیان اینکه ۶۰ درصد از متوفیان و مصدومین در تصادفات جاده‌ای استان سرنشین بوده‌اند، اضافه کرد: این امر نشان از این دارد که سرنشینان به بستن کمربند ایمنی اهمیت نمی‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تصادفات احتمالی تقاضا داریم در طول سفر به قوانین و مقررات احترام بگذارند و با حوصله رانندگی کنند و زمان را مدیریت کرده و از سبقت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه پرهیز کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول