اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

هیچ نماد بورسی امروز در صف فروش نبود

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، هیچ نمادی از شرکت های بورسی در صف فروش قرار نداشتند.

هیچ نماد بورسی امروز در صف فروش نبود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازار سرمایه در حالی دومین روز کاری خود در سال 1401 را به پایان رساند که روند ورود پول توسط سهامداران حقیقی مهمترین اتفاق در معاملات امروز بود.

نکته قابل توجه در جریان معاملات امروز به حمایت حقوقی‌ها از اکثر نمادها بر می‌گردد. به عبارت دیگر، بازار سهام در حالی چهارمین روز صعودی متوالی را پشت سر گذاشت که نمادهای با حمایت حقوقی بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند.

در جریان معاملات روز یکشنبه شاخص کل بورس وارد کانال 1.4 میلیون واحدی شد و همین مساله می‌تواند امیدواری فراوانی را برای سهامداران خرد جهت کاهش ضررهای متحمل شده در سال‌های 1399 و 1400 را ایجاد کند.

در معاملات امروز نمادهایی که بیشترین ورود پول حقوقی را داشتند، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند و موجب رشد شاخص شدند. فولاد و شتران از جمله نمادهایی بودند که بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی را ثبت کردند.

وجود یک تعادل نسبی در بازار سرمایه نشان می‌دهد، سهامداران امیدوار به روزهای آینده هستند و بسته‌های حمایتی دولت از بازار سهام می‌تواند روند رو به رشد و متعادل بورس را تضمین کند.

* رشد شاخص‌های بورس

در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد 12 هزار و 729 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 403 هزار و 589 واحد رسید. بازدهی این شاخص 0.92 درصد بوده است.

 شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد 3 هزار و 35 واحدی در سطح 353 هزار و 580 واحدی ایستاد. بازدهی این شاخص نیز مثبت 0.87 درصد بوده است. همچنین شاخص کل فرابورس 205 واحد بالا آمد و در سطح 18 هزار و 759 واحد قرار گرفت.

* تداوم ورود پول حقیقی به بازار سهام

امروز برای چهارمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 2 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. البته میزان ورود پول به بازار نسبت به روز گذشته 98 درصد کاهش یافته است.

در معاملات روز یکشنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام ثشاهد (شرکت سرمایه گذاری شاهد)، حکشتی (شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی) و خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) اختصاص داشت. در آن سوی بازار نیز نمادهای فولاد (فولد مبارکه اصفهان)، شتران (پالایش نفت تهران) و کسرا (سرامیک‌های ‌صنعتی اردکان‌) بیشترین خروج پول را داشته‌اند.

* افت ارزش معاملات در روز بدون هیجان بورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 5 هزار و 404 میلیارد تومان، کاهش 10 درصدی نسبت به روز گذشته داشت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 100 میلیارد تومان بود که 2 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش 5 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 618 میلیارد تومان رسید که 66 درصد از معاملات کل بازار را شامل می‌شود.

* رشد صف‌های خرید پایانی بازار

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 361 نماد رشد قیمت داشتند، یعنی حدود 73 درصد بازار با رشد قیمت همراه بودند. 86 سهم در صف خرید قرار داشتند.

ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 3 درصد رشد کرد و در رقم 443 میلیارد تومان ایستاد.

امروز نمادهای ورنا (شرکت سرمایه گذاری رنا)، وساپا (شرکت سرمایه گذاری سایپا) و خگستر (شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو) بیشترین صف خرید را داشتند.

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 130 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 26 درصد بازار افت قیمت همراه بودند.

در پایان معاملات امروز هیچ نمادی صف فروش نداشت و ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افت 100 درصدی داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول