اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

رونمایی سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو/ کاهش ۵۰ درصدی هزینه شهروندان

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور انتظامی‌ کشور جزئیات پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو از طریق سامانه آنلاین را تشریح کرد.

رونمایی سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو/ کاهش ۵۰ درصدی هزینه شهروندان

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس،سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور انتظامی‌ کشور در حاشیه رونمایی از سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه کنترل پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو براساس ماده 29 قانون با توجه به تکلیف پلیس راهور به منظور تحقق این کنترل طراحی و اجرا شده که از چند ماه قبل با همکاری سازمان امور مالیاتی انجام می‌شد.

وی گفت: با رونمایی از این سامانه کنترل به صورت سیستمی انجام شده و دخل و تصرفی انسانی در این زمینه نخواهد بود.

سرهنگ محمدی با اشاره به دریافت نرخ مالیاتی از شهروندان برای نقل و انتقال خودرو، اعلام کرد: این مبلغ توسط سازمان امور مالیاتی تعیین و اعلام و پرداخت از طریق درگاه سازمان امور مالیاتی انجام می‌شود.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: شهروندان قبل از نوبت‌گیری برای تعویض پلاک ابتدا با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی نسبت به پرداخت مالیات اقدام کرده و سپس در سامانه نوبت دهی نوبت رزرو کرده و در ادامه نسبت به تعویض پلاک اقدام می کنند. 

وی با بیان اینکه مبلغ مالیات قبل از این توسط دفاتر اسناد رسمی دریافت می شد گفت: هزینه شهروندان با این سامانه بیش از 50 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: کنترل سیستمی برای پرداخت این مالیات آغاز شده؛ اما باید گفت که این مالیات ارتباطی با پلیس راهور نداشته و درآمدی هم برای پلیس محسوب نشده چراکه تمام مبالغ به خزانه دولت واریز خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول