اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی: از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در افزایش تولید استفاده می شود

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: اولویت جدی مدیریت استان در سال 1401 همانند سال گذشته، مانع زدایی و حمایت از بخش تولید در راستای ایجاد فرصت های اشتغال و افزایش تولید در استان است.

استاندار آذربایجان‌غربی: از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در افزایش تولید استفاده می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان "تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین"، گفت: اولویت جدی مدیریت استان در سال 1401 همانند سال گذشته، مانع زدایی و حمایت از بخش تولید در راستای ایجاد فرصت های اشتغال و افزایش تولید در استان است.

 وی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات واحد های راکد و نیمه فعال در استان و بازگشت آنها به مدار تولید،  افزود: سال گذشته با تمرکز امکانات و حمایت دستگاهها، 98 واحد راکد در استان به چرخه تولید بازگشتند، که قطعاً این روند در سال جاری شتاب و سرعت بیشتری خواهد گرفت.

معتمدیان در ادامه سرمایه گذاری را یکی از تکالیف اصلی استانها در سال 1401 معرفی کرده و یادآور شد: جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای تحقق رشد 8 درصدی اقتصادی کشور جهت افزایش سطح سرمایه گذاری در استان ضروری است.

استاندار آذربایجان غربی توسعه شرکت های دانش بنیان استان را نیز از برنامه های اصلی خود اعلام کرده و افزود: در حوزه دانش بنیان حدود 52 شرکت در سطح استان به ثبت رسیده و با برنامه ریزی های انجام گرفته، از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در راستای افزایش تولید بر مبنای دانش و فناوری استفاده خواهیم کرد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر ارتقای نرخ اشتغال استان در سال جاری، خاطرنشان کرد: اشتغال زایی در قالب مشاغل خرد، واحدهای اقتصادی و فعال سازی بخش عمرانی از اولویت های سال 1401 خواهد بود.

وی در پایان با تاکید بر بسیج همه امکانات و ظرفیت های استان در سال جاری جهت رونق اشتغال آفرینی، گفت: با برنامه های توسعه اقتصادی و عمرانی که در سطح روستاها و شهرها خواهیم داشت، در سال 1401 شاهد افزایش نرخ اشتغال و کاهش بیکاری در استان خواهیم بود.

به گزارش فارس استاندار آذربایجان غربی امروز یکشنبه از روند احداث و فعالیت شرکت رعد (تولید کننده ترمینال‌های ریلی) و شرکت اروم زرین تخم مرغ (واحد تولید تخم مرغ) به عنوان 2 واحد دانش بنیان در ارومیه بازدید کرد.

شرکت رعد به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان ترمینال های ریلی درخاورمیانه فعالیت می کند و همچنین در سال های اخیر محصولاتی نظیر ( داکت ، ریل تابلویی ، کلید های مینیاتوری و محافظ جان ، پریز تابلویی ، چراغ سیگنال ، پوش باتن ، فیوز هولدر و بست کمربندی ) را به سبد محصولات خود اضافه کرده است.
تعدادی از محصولات تولیدی این شرکت به زودی به عنوان محصولات دانش بنیان معرفی می شوند.

شرکت اروم زرین تخم مرغ نیز در راستای تامین نیاز استان به تخم مرغ به مساحت 7 هزار و 500 متر مربع احداث می شود.

در روند تجهیز این واحد از محصولات حوزه دانش بنیان استفاده است. جیره غذایی پیش بینی شده در این واحد نیز با همکاری دانشگاه تهران و در قالب طرح دانش بنیان، به صورت نیمه صنعتی تولید خواهد شد.

انتهای خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول